המפכ"ל אלשיך:

"יש לנו רק יום אחד להיות 'כאיש אחד בלב אחד'"

בטקס האזכרה לחללי משטרת ישראל בהר הרצל אמר מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך: "אם ניתן להרוויח 3 ימים של 'כאיש אחד בלב אחד' - דיינו! לנו, אין 3 ימים, יש לנו רק יום אחד" (חדשות, משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המפכ"ל אלשיך, הבוקר (דוברות המשטרה)

יום הזיכרון: טקס האזכרה לחללי משטרת ישראל התקיים הבוקר (רביעי) בחלקה המשטרתית בבית העלמין הצבאי הר הרצל, במעמד המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך, נציבת שב"ס - רב גונדר עפרה קלינגר ובהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה והמשפחות.

במהלך דבריו למשפחות אמר המפכ"ל אלשיך: "לפני כ- 20 יום שרנו את השיר המסורתי בהגדה של פסח – דיינו! לא נהוג להקשות קושיות על שירים ועדיין תופסת את העין השורה: "אילו קרבנו לפני הר סיני ולא נתן לנו את התורה- דיינו!

"אמירה זו צורמת את האוזן, להגיע עד ההר ולא לממש את המעמד?! מה רלוונטי לומר על כך דיינו? כבר אמר על כך איש שנון : כי לפני הר סיני חנה עם ישראל כולו 3 ימים תחת ההר ושם נאמר "ויחן שם ישראל נגד ההר" – ויחן בלשון יחיד! ועל זה אמרו חז"ל- כאיש אחד בלב אחד!".

"אם כך", הוסיף אלשיך, "אולי זו התשובה מדוע דיינו- אם ניתן להרוויח 3 ימים של "כאיש אחד בלב אחד"- דיינו ! לנו, אין 3 ימים להיות "כאיש אחד בלב אחד" – יש לנו רק יום אחד, יום אחד 2 צפירות ובמצטבר - דקה ועוד שתי דקות ובסה"כ 3 דקות.

"בימים מורכבים אלו, כמשטרה שתפקידה הוא העלאת נורמת הציות לחוק, ההתחשבות ההדדית והמלחמה באלימות- אולי מותר לנו לומר דיינו לא רק על 3 ימים, אלא אפילו על 3 דק'.

"3 דק' בהם אנו מצליחים להרגיש עם אחד, מפני שאנו מתייחדים עם מי שכולנו איבדנו בדרך : חבר ילדות מקרית שמונה, חבר לנשק מג'וליס, בן דוד מבית שאן וחבר לתחנה מבית זרזיר".

לדבריו: "את המשפחות השכולות, מחבקת משפחה גדולה, רבת צבעים וגוונים, רבת דעות ואידיאלים, חלקם לעיתים סותרים, שכולה עוצרת מלכת וכולה "כאיש אחד".

אלשיך סיים את דבריו: "בשם כל מפקדי, שוטרי ולוחמי משטרת ישראל, אני מצדיע לזכרם של חללי כוחות הביטחון והטרור. מצדיע לבני המשפחות, על גבורתכן, עמידתכן ומאבקכן היום יומי. יהי זכר הנופלים ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר