תיעוד מיוחד

הנשיא ריבלין עודד את השוטרים: "יש ביקורת, אין כעס"

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר באגף התנועה של משטרת ישראל ועודד את השוטרים כשאמר כי "יש ביקורת, לפעמים חריפה עד מאוד, אבל הכעס לא מופנה כלפיכם". תיעוד (בארץ)

(צילום: דוברות המשטרה)

נשיא מדינת ישראל ראובן (רובי) ריבלין, ביקר הבוקר (שלישי) באגף התנועה של משטרת ישראל בבית דגן. הביקור נערך בהובלת ראש אגף התנועה, ניצב אלון אריה, בליווי מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן וראש אגף המבצעים, ניצב אמנון אלקלעי, בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של אגף התנועה.

בתחילת הביקור הועברה סקירה ע"י ראש אגף התנועה, אודות הפעילות המבצעית והאתגרים העומדים בפני השוטרים הנמצאים בחזית המאבק הלאומי לבלימת התפשטות הנגיף. עוד הוצג בפני נשיא המדינה, נתוני העשייה בסימן אכיפת הקורונה, למען שמירה על בטחונו ובריאותו של הציבור.

לאחר הסקירה, נחשף נשיא המדינה למרכז השליטה הארצי של אגף התנועה וליכולת השליטה והפיקוד, בכוחות הפועלים בכבישי הארץ במחסומים ותוך כדי תנועה, זאת באמצעות המצלמות והמערכות המתקדמות.

בהמשך נערך בפני נשיא המדינה מצג של מגוון אמצעי אכיפה, המסייעים לשוטרי אגף התנועה להוביל את המאבק העיקש בקטל בכבישים, בפעילותם השוטפת בימי השגרה.

בסיום הביקור הודה נשיא המדינה ראובן רבלין לשוטרים ולסגל הפיקוד הבכיר בראשות מ"מ המפכ"ל ואמר: "אין פה מאבק של אזרחים נגד משטרת ישראל. ברחובות שלנו אין מחאה נגד משטרת ישראל. יש ביקורת, לפעמים חריפה עד מאוד, אבל הכעס לא מופנה כלפיכם. אני מאמין שאף אחד מאיתנו לא רוצה לחיות במדינה שבה שוררת אנרכיה, במדינה שבה אין כבוד לשלטון חוק או מנגנונים לאכיפת החוק.

"אני רואה בדאגה את השיח הפוליטי שנרקם סביב ההנחיות למאבק בקורונה ואני רק מתפלל, כל הזמן, שלא תתפתח כאן שנאת חינם. חופש הפולחן וחופש המחאה הם שני יסודות מרכזיים בדמוקרטיה שלנו, ויש לעשות כל מה שניתן על מנת לאפשר אותם באופן מרבי, בהתאם למגבלות הימים האלה".

הנשיא המשיך ואמר כי "דווקא בימים אלו אתם נזקקים לאורך רוח. אני יודע שאני מבקש מכם יכולת הכלה והבלגה בלתי אפשרית לעיתים. ואני מבקש מכם לזכור שאין לנו ארץ אחרת, ואין לנו משטרה אחרת, ואנחנו חייבים להאמין לכם, השוטרים, ולמשטרה, שהיא רואה לנגד עיניה אך ורק את שלום האזרח".

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן אמר: "השוטרים נמצאים בחזית המאמץ הלאומי לצמצום התפשטות הנגיף והורדת היקף התחלואה למען בריאות הציבור. אני מחזק את שוטרי אגף התנועה ושוטרי משטרת ישראל שעומדים במחסומים מתחת לשמש הקופחת ואוכפים את ההנחיות.

"אני יודע שלעם ישראל יש על מי לסמוך, מפקדי ושוטרי משטרת ישראל פועלים ללא לאות על מנת לאפשר את שגרת החיים בצל הקורונה. זוהי תקופה מאתגרת לכולנו, לשוטרים ואזרחים - שעת מבחן לחברה הישראלית ועל כולנו לגלות אחריות. כמו ביתר הפעולות שאנו נאלצים לבצע בכדי להתמודד עם המגיפה, עלינו לגלות אחריות ואיפוק בתקופה המורכבת הזו. שיח מתלהם כלפי שוטרים העושים מלאכתם נאמנה המלווה בקללות, העלבות והשמצות ראוי לכל גינוי וטוב היה אם לא היה נאמר כלל".

ראש אגף התנועה, ניצב אלון אריה הודה לנשיא המדינה ואמר: "אני רואה חשיבות רבה בביקורך היום באגף התנועה. בימים אלו, בהם שוטרי האגף ומפקדיו מתמודדים עם אכיפת מגבלות הסגר, נדרשים הכוחות להפעלת שיקול דעת מורחב ובהיבט התכנון, להשתנות מתמדת בתנועה ע"מ לתת לאזרח את היכולת לנוע בצירים היכן שההקלות מאפשרות זאת. אני רוצה להודות לשוטרים, למפקדים ולמתנדבים על פעילות מבצעית ושקולה, המלווה במוטיביציה הראויה לכל הערכה בעת הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר