פרטים חדשים

הפיגוע ב'מרכזית': זה מסלול המחבל • תיעוד

שבועיים וחצי לאחר הפיגוע סמוך לתחנה המרכזית בירושלים והמשטרה מפרסמת, את תיעוד המחבל שניות לפני הפיגוע וכן את ההתכתבות ברשתות • כנגד המחבל יוגש כתב אישום (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המחבל בדרך לבצע את הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)

משטרת ישראל השלימה, את חקירת פיגוע הדקירה שהתרחש לפני שבועיים וחצי ברחוב יפו בירושלים והיום (חמישי) יוגש נגד המחבל כתב אישום. המשטרה פרסמה גם את תיעוד המחבל בשניות שלפני הפיגוע והתכנים שהעלה ברשת.

כזכור, מדובר בפלסטיני קטין (17) תושב דיר אלעסל הסמוכה לחברון, שהגיע לפני כשבועיים וחצי לרחוב יפו סמוך לתחנה מרכזית ירושלים.

תיעוד ממצלמות האבטחה של המסלול שעשה המחבל בדרך לפיגוע

המחבל נכנס לחנות ליאור עדיקא, שם דקר באמצעות סכין שני אזרחים שהחלו להתעמת איתו. שוטרות מג"ב שהבחינו במתרחש חתרו למגע ונטרלו את המפגע ובכך מנעו פגיעה באזרחים נוספים.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, שהגיע למקום, קיים הערכת מצב והטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן מיד לאחר הפיגוע

במסגרת החקירה נאספו ראיות, נגבו עדויות ובוצעו פעולות חקירתיות מגוונות, מהם עלה כי המחבל נכנס באותו היום יחד עם חברו לתחומי מדינת ישראל לאחר שסיפר למשפחתו כי הוא נוסע לאסוף את משכורותו ממקום שבו עבד.

במסגרת החקירה, חוקרי היחידה המרכזי במחוז ירושלים התחקו אחר המסלול שעשה המחבל עד לפיגוע.

על פי המדיע שיש בידי המשטרה, המחבל, תחילה נסע ברכבת הקלה מצומת הגבעה הצרפתית לתחנה המרכזית, משם המשיך רגלית על רחוב יפו ולאחר שרכש לעצמו פחית משקה אנרגיה חזר לכיוון התחנה המרכזית.

בהמשך שב המחבל על עקבותיו וצעד על רחוב יפו עד לבית העסק. המחבל נכנס לתוכו ודקר מספר רב של פעמים שני בחורים צעירים עד שנוטרל בידי שוטרות מג"ב בתוך זמן קצר. כתוצאה מהפיגוע נפצעו שני האזרחים ופונו לטיפול רפואי. המחבל נעצר והועבר לטיפול רפואי ומעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט.

סרטון מפעילות כוחות במשטרה בזירת הפיגוע

עוד במסגרת החקירה, איתרו חוקרי המשטרה פרסומים של המחבל ברשתות החברתיות שהינם בעלי אופי השתייכות לארגון הטרור חמאס והזדהות עם גורמי ומעשי טרור שונים. עם סיום החקירה במשטרה וגיבוש תשתית ראייתית כנגדו, יוגש נגדו בבימ״ש מחוזי בירושלים ע״י הפרקליטות כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול עם כוחות הביטחון נגד מחבלים וגורמי טרור באשר הם למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל", נמסר מהמשטרה.

הלוחמת שנטרלה את המחבל, שחזרה בשיחה עם 'כיכר השבת' את הרגעים הדרמטיים וסיפרה:

הגעתי יחד עם השוטרות שלי לצוות וליחידה, פה ממש סמוך לפיגוע, על מנת לבצע החלפת משמרות - בין משמרת בוקר למשמרת צהריים".

"עצרתי את הרכב המשטרתי ליד החנות של עדיקא, וזיהנו המון אנשים שיוצאים מחוץ לחנות ומתחילים בצעקות, הבנו שמתרחש שם אירוע לא שגרתי".

"ישר פרקנו מהרכב", מספרת ש' ומוסיפה, "כל השוטרות נכנסו מהכניסה הראשית לחנות של עדיקא, ואני החלטתי להיכנס מהכניסה הצדדית לתוך החנות".

האם הבנת מיד שמדובר בפיגוע?

"כן. ישירות. דרכנו אקדחים, זיהיתי את המחבל נאבק עם אחד הפצועים, ממש נאבקים אחד בשני. אמנם לא הייתה לי אפשרות לפתוח בירי, כי פחדתי שהאזרח ייפגע והיה לי חשוב שהוא לא ייפגע".

ש' מוסיפה: "השוטרת שהייתה איתי, ניסתה לבצע ירי, אבל היא לא הצליחה לנטרל את המחבל, אני כאמור חששתי שהאזרח ייפגע, ולכן צעקתי לכל השוטרות שאיתי לחדול ירי ולעצור, ואז צעקתי לאזרח שידחוף את המחבל לאחור, על מנת שאוכל לבצע ירי".

"האזרח באמת הקשיב לי", מספרת ש' ל'כיכר השבת': "והוא דחף את המחבל לאחור ובזמן הזה, היה לי שנייה שתיים - ויריתי והאזרח מיד יצא החוצה".

התכנים שהעלה המחבל ברשתות החברתיות
התכנים שהעלה המחבל ברשתות החברתיות
התכנים שהעלה המחבל ברשתות החברתיות
התכנים שהעלה המחבל ברשתות החברתיות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר