מאות אלפי ש"ח

גנב פרטי כרטיסי אשראי, באמצעות מצלמה נסתרת במשקפיים

חשוד בן 30 מהדרום נעצר אתמול, לאחר חקירה סמויה, בה התברר, כי הוא נהג לגנוב פרטי אשראי של לקוחות, באמצעות משקפיים ולרכוש מהאשראי באמצעות אפליקציות שונות (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
המשקפיים של החשוד (צילום: דוברות המשטרה)

בתום חקירה סמויה שנמשכה כחצי שנה, עצרו אתמול (שלישי) חוקרי ההונאה של משטרת ישראל, תושב הדרום כבן 30, בחשד ש'הצליח' לגנוב פרטי כרטיסי אשראי של לקוחות, באמצעות מצלמה נסתרת במשקפיים.

לפני כחצי שנה התקבלה במשטרה מידע שהתקבל אודות גבר תושב העיר באר שבע, שעל פי החשד עושה שימוש בפרטי כרטיסי חיוב בעשרות עסקאות שונות, בהן רכש מוצרים שונים באמצעות אפליקציות ומשלוחים.

חוקרי ההונאה התחקו אחר זהות החשוד, והצליחו לחשוף את דפוס הפעולה בו פעל לפי החשד לאורך השנתיים האחרונות.

על פי המידע שנמסר מהמשטרה, החשוד עבד בקו הקופות במספר רשתות צרכנות גדולות בדרום, כשבמהלך המשמרת שלו, הוא הרכיב על עיניו משקפיים שבהן מצלמה נסתרת, ובכך תיעד על פי החשד את פרטיהם המזהים של מאות כרטיסי חיוב של הלקוחות.

הפריטים שנמצאו אצל החשוד

לאחר שפרטי כרטיסי החיוב היו ברשותו, נהג החשוד להזין אותם באפליקציות שונות ולבצע הזמנות של מוצרים שונים, בהם מוצרי חשמל, מכשירים ניידים ואוכל בשווי מצטבר של מאות אלפי שקלים.

אתמול כאמור פשטו חוקרי ההונאה על ביתו של החשוד, ובחיפוש שערכו נתפס רכוש רב שחלקו על פי החשד נרכש בכספי הקורבנות, וכן המשקפיים באמצעותם עפ"י החשד ביצע את העבירות.

החשוד נחקר בחשד לעבירות קבלת דבר במרמה תוך התחזות לאחר, והוא יובא היום בפני בית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להאריך את מעצרו.

"משטרת ישראל מבקשת מאזרחים שחושבים שנפגעו בשיטה דומה, לפנות ולהגיש תלונתם ביחידת הונאה של מחוז דרום", נמסר מהמשטרה.

רפ"ק רונן עמרם, מפקד יחידת הונאה דרום מסר: "חשיפת דפוס פעולתו של החשוד ומעצרו, מהווה קריאת אזהרה לציבור, שכן דרכי הפעולה של עברייני המרמה וההונאה מתפתחות כל הזמן, והם ינקטו בשיטות שונות על מנת לשים את ידם על פרטי כרטיסי החיוב של האזרחים. על מנת להימנע מליפול קורבן לעברייני הונאה, יש להקפיד להחזיק את כרטיסי החיוב ביד ולא להעבירו לידיו של אדם אחר, להשתמש ככל הניתן בחיוב אלחוטי שמתאפשר כיום ברוב בתי העסק ולהימנע ממתן הקוד האישי בכל מצב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר