במהלך ה'ריקודגלים'

התפרעויות בעיר העתיקה: יודו רימוני הלם

במהלך תהלוכת הדגלים לכבוד יום ירושלים החלו מהומות בעיר העתיקה לאחר שחברי ארגון 'לה פמיליה', אוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, החלו לתקוף עוברי אורח (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך תהלוכת הדגלים לכבוד יום ירושלים החלו מהומות בעיר העתיקה לאחר שחברי ארגון 'לה פמיליה', אוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, שצועדים ברחוב הגיא בדרך לכותל כשהם משתלבים עם צועדי 'הריקודגלים', תוקפים ערבים וכל מה שנקרא בדרכם. המשטרה עשתה שימוש בשני רימוני הלם כדי להרגיע את הרוחות.

הצועדים נחשפו גם לפעילות טרור מצד הערבים, במהלך צעדת הדגלים ברחוב הגיא בעיר העתיקה ערבים ידו אבנים מאחד הגגות לעבר הצועדים. בנוסף, מספר יהודים נפצעו מידוי אבנים של ערבים בשייח ג'ראח. בסמוך לשער האשפות, יהודי נפצע מידוי אבנים של ערבים מסילוואן.

שר החוץ יאיר לפיד הגיב לאירועים וכתב בדף הטויטר שלו, "להב״ה ולה פמיליה הם לא יום ירושלים. להב״ה ולה פמליה לא ראויים לשאת את דגל ישראל. להב״ה ולה פמליה הם חרפה שפוגעת בשמחתו של עם ישראל ביום ירושלים".

מלשכת ראש הממשלה גם בחרו לתקוף את הצועדים כשהם מתעלמים מהטרור הפלסטיני: "ראש הממשלה, נפתלי בנט, הנחה לפני זמן קצר את כוחות הביטחון, בדגש על משטרת ישראל, לגלות אפס סובלנות כלפי אלימות או פרובוקציות של גורמים קיצוניים, בהם ארגון "לה פמיליה", בירושלים.

רובם המכריע של המשתתפים הגיעו לחגוג, אך למרבה הצער ישנו מיעוט שבא להבעיר את השטח, לנצל לרעה את עמידתה החזקה של הממשלה מול איומי חמאס ולנסות בכוח להדליק אש. לפיכך, כל מקרה אלימות יטופל במלוא החומרה, לרבות העמדה לדין".

כזכור, אלפי אנשים החלו לצעוד היום (ראשון) בשעות אחר הצהרים בירושלים, במצעד הדגלים, בדרכם לשער שכם ולמזרח ירושלים. הצועדים התכנסו במרכז העיר, משם יצאו לכיוון לכותל המערבי, דרך העיר העתיקה ושער שכם.

מדוברות המשטרה נמסר: "גם בשעה זאת ממשיכים אלפי שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב במשימות לאבטחת אירועי יום ירושלים ומשתתפי מצעד הדגלים המסורתי המתקיים ביום ירושלים מזה עשרות שנים.

במהלך השעות האחרונות, טיפלו הכוחות במספר אירועי הפרת סדר באזור מזרח ירושלים והעיר העתיקה, שכללו בין היתר יידוי אבנים, אלימות ותקיפת שוטרים וגרימת נזק לניידת משטרה.

כך למשל, במהלך הפרת סדר בשכונת שיח ג'ראח במזרח העיר הערב, עצרה המשטרה 2 חשודים לאחר שתקפו לוחמי מג"ב שפעלו במקום. במקרה אחר, הושלכו אבנים סמוך לשער האשפות וכתוצאה מכך נזקק עובר אורח לטיפול רפואי (קל).

מערך הרפואה של מחוז ירושלים וצוותי מד"א טיפלו עד כה ב-5 שוטרים שנפגעו באירועים השונים באורח קל ונזקקו לטיפול רפואי. החל מתחילת היערכות המשטרה לפנות בוקר ועד כה, נעצרו ועוכבו למעלה מ-50 חשודים במעורבות באירועים השונים של הפרות סדר, תקיפת שוטרים וכיו״ב, חלקם תוך סיוע והכוונה של מרכז השליטה במחוז ירושלים.

כוחות המשטרה ממשיכים לפעול בשעה זו לשמור על הסדר וביטחון באזור, תוך תגובה נחושה ובלתי מתפשרת כנגד כל גילוי אלימות והפרת סדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר