ברח למרוקו הוסגר

לאחר ארבע שנים: העבריין שנמלט למרוקו - נעצר

גולן אביטן, שהיה שותף לפי החשד להנחת מטען חבלה ברחוב יהודה הלוי שהביא למותם של שלושה בני אדם - נעצר בנתב"ג לאחר שהוסגר לישראל בידי שלטונות מרוקו אליה נמלט בעת משפטו (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

במסגרת פרשייה 512 אשר נוהלה בלהב 433, היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בשת"פ משטרת מרוקו, הובא הבוקר (רביעי) ארצה הנאשם גולן אביטן, לאחר שנמלט מהארץ בשנת 2018.

גולן אותר ע"י חטיבת המודיעין באח"מ כבר בשנת 2019 והוא נעצר במרוקו, היום הוא גורש ע"י שלטונות מרוקו ועם נחיתתו הבוקר בנתב"ג הוא נעצר. בתום החקירה הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבימ"ש ראשל"צ.

כזכור, אביטן נמלט מהארץ לאחר שהצליח להימלט מהמשטרה הישראלית בעת שהיה באמצע משפטו על חלקו בהכנת מטען חבלה פלילי שהונח ברחוב יהודה הלוי בתל אביב על ידי ארגון הפשיעה של אברג'יל והיא למותם של שלושה בני אדם חפים מפשע. אביטן רכש את השלטים עבור המטען ובעת הבריחה היה במעצר בית עם אזיק אלקטרוני כשהוא טוען שהוא בדרכו לרופא שיניים.

לאביטן הוצע אז על ידי הפרקליטות הסדר טיעון עם שמונה שנות מאסר, אך הוא סירב להצעה והעדיף להימלט למרוקו. כל 16 הנאשמים הנוספים בפרשה קיבלו את הסדר הטיעון.

כזכור, מטרת המטען שהונח בשנת 2003 ברחוב יהודה הלוי היה זאב רוזנשטיין שהגיע באופן קבוע לחנות המרת כספים במקום. שלושה עוברי אורח נהרגו ועשרות נפצעו.

רק לפני כחודשיים גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב שלושה מאסרי עולם ועוד 15 שנה על העבריין יצחק אברג'יל, שהורשע בשלושה מעשי רצח, בעבירות סמים בהיקפי ענק, בעמידה בראש ארגון פשיעה ובעבירות נוספות. בנוסף הוטל על אברג'יל לשלם קנס בסך 1.5 מיליון שקלים למדינה ו-114 אלף שקלים לכל אחת ממשפחות הנרצחים.

בית המשפט סיכם את הפיגוע ביהודה הלוי במילים הבאות: "מדובר בתוכנית אכזרית שלא הייתה שונה מפיגועי הטרור שהתרחשו באותם ימים, מדובר באחד מהאירועים החמורים שידעה המדינה במלחמות בין ארגוני הפשיעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר