חקירת אסון מירון

המפכ"ל באגרת לשוטרים: "נכבד כל החלטה של הוועדה"

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שיגר איגרת לכל המשרתים במשטרת ישראל, בעקבות מכתבי האזהרה ששיגרה ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון | הוא מציין את שיתוף הפעולה ומבטיח לכבד כל החלטה שתתקבל | האגרת המלאה (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המפכ"ל קובי שבתאי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי שיגר הערב (שלישי) איגרת לכל המשרתים במשטרת ישראל, בעקבות מכתבי האזהרה ששיגרה ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון לשורת בכירים במשטרה.

המפכ"ל מדגיש בדבריו באיגרת שהוא ביקש מתחילת הדרך את הקמתה של הועדה ושהיה שיתוף פעולה מלא של המשטרה עם הוועדה, שיתוף פעולה שיימשך גם בעתיד.

הוא ציין כי זוהי שעת מבחן שמחייבת את השוטרים כולם - מקצועית וערכית, בהמשך הפעילות המשטרתית למען ביטחון המדינה והציבור. וכן הדגיש שימשיך להוביל את משטרת ישראל בתקופה המורכבת הזו בדרך להמשך השגת יעדי המאבק בפשיעה ובטרור מתוך שליחות גדולה שמובילה אותו ואת יתר המשרתים במשטרה.

"מפקדים, שוטרים ולוחמים יקרים", פותח המפכ"ל, "ועדת החקירה לאסון מירון שהחלה את פעילותה באוגוסט 2021, סיימה את שלב העדויות בו הופיעו בפניה עשרות אנשים, והיום נשלחו לחלק מהעדים וביניהם גם אנשי משטרה, מכתבי אזהרה לקראת המשך עבודת הועדה.

"אסון מירון הוא אסון קשה ביותר, ואני מבקש בהזדמנות הזו לשלוח שוב בשמי ובשם כל שוטרי משטרת ישראל את תנחומינו למשפחות שאיבדו את יקיריהם. ליבנו איתם, כפי שהיינו שם בעת האסון במאמץ להצלת האנשים".

המפכ"ל מציין כי "כבר עם קרות האסון אנו במשטרת ישראל ואני כעומד בראשה, קראנו להקמת ועדת חקירה בלתי תלויה והדגשנו כי נשתף איתה פעולה בכדי שאירוע מהסוג הזה לא יחזור על עצמו במדינת ישראל. כך היה גם עם העברת כלל החומרים שהיו ברשותנו לוועדה, ועם שורה ארוכה של עדים שהופיעו בפני הועדה, וכך ימשיך להיות.

"משטרת ישראל רואה חשיבות רבה בעבודת ועדת החקירה הממלכתית בראשות כבוד השופטת בדימוס, הגברת דבורה ברלינר ואנו נכבד כל החלטה שתתקבל על ידה".

המפכ"ל מדגיש כי "משטרת ישראל כמי ששלחה את אנשיה למשימ , ואלה פעלו מטעמה, תמשיך ללוות אותם ולסייע להם בהתאם לחוק בתחומי הפרט, הסיוע המשפטי, הרווחתי והלוגיסטי.

"שעת המבחן בה אנו נמצאים מחייבת אותנו להמשיך בפעילות המשטרתית לטובת המדינה כולה וזו הזדמנות טובה להודות לכם על פעילותכם החשובה, ההישגים המשמעותיים והנתונים המרשימים בכל תחומי העשייה.

"כמשטרה עברנו לא מעט משברים לאורך השנים אך את כולם צלחנו כארגון חזק, לומד ואחראי, וזאת הודות לקצינים, שוטרים ומתנדבים חדורי מטרה ומוטיבציה".

"לצד ההתמודדות האישית והארגונית שהועדה מזמנת", ממשיך המפכ"ל, "זוהי חובתנו המקצועית והערכית לוודא שמשטרת ישראל תמשיך לפעול למען ביטחון המדינה ואזרחיה. יחד עם שותפיי בסגל הפיקוד הבכיר, אמשיך להוביל את משטרת ישראל בתקופה המורכבת הזו, בדרך להשגת היעדים במאבק בפשיעה ובמלחמה בטרור, מתוך השליחות הגדולה שמובילה אותי ואת יתר המשרתים במשטרת ישראל".

"לסיום אני מבקש לחזק אתכם השוטרים, הלוחמים, המפקדים והמתנדבים שפועלים לילות כימים בנחישות בלתי מתפשרת לשמירה על החוק, הביטחון והסדר במדינה", חתם המפכ"ל את אגרתו.

מוקדם יותר היום שלחה ועדת החקירה הממלכתית 18 מכתבי אזהרה לגורמים שונים במערכת הפוליטית, צמרת המשטרה, ולמי שנמצאים בתפקידי מפתח בכל מה שקשור לאסון הכבד במירון - כוללים הסברים נרחבים על חלקו של כל אחד מהנמענים באסון לכאורה, או בגורמים שגרמו לדעת חברי וועדת החקירה לאסון הנורא במירון.

על המפכ"ל, כותבת הוועדה כי "אישר את תוכנית המבצע שגובשה במחוז צפון של המשטרה, וזאת על אף שידע שמתחם ההר, והמתחמים המשמשים בו להדלקות, אינם יכולים להכיל בבטחה את כמות המבקרים הצפויה במקום במהלך ההילולה, ותוך התעלמות מהסכנות הנלוות לכך.

"תוכנית המבצע שאישר רנ"צ שבתאי התבססה על אותם עקרונות עליהם התבססה המשטרה בשנים קודמות, מבלי שנשקלו לעומק דרכי פעולה חלופיות, וזאת למרות שהיה על רנ"צ שבתאי לדעת כי המענים שניתנו בשנים קודמות לסכנות אינם מספקים. בפרט, לא נשקלה אפשרות להגביל את כמות הקהל באתר משיקולי בטיחות.

"אף כשעלתה האפשרות להגביל את כמות הקהל באתר עקב מגפת הקורונה, דחה אותה רנ"צ שבתאי וקבע עמדה נחרצת, לפיה מתווה הכולל הגבלה של כמות המבקרים בזמן נתון הוא מסוכן יותר מאשר קיום ההילולה ללא הגבלה. עמדה זו נקבעה מבלי שנעשתה עבודת מטה מסודרת לבססה, ומבלי שנבחנו חלופות ודרכים פרטניות ליצירת הגבלה של כמות המשתתפים באירוע".

עוד כותבת הוועדה כי "רנ"צ שבתאי אישר את תוכנית המבצע כאמור, על אף שלא נתנה מענה ישים להתמודדות עם כמות הקהל והצפיפות המסוכנת שהיו צפויות בהילולה, ועל אף שלא כללה מנגנון יעיל לניהול הקהל או ויסות הקהל על סמך שיקולי בטיחות.

"הכשלים המנויים לעיל היו מבין הגורמים שהובילו להצטברות קהל ברמת צפיפות קיצונית ומסוכנת במוקדים שונים בהילולה, ובכלל זה במהלך אירוע ההדלקה של חסידות תולדות אהרון, ולכך שהסכנה לא זוהתה מבעוד מועד ולא ניתן לה מענה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר