הסתיימה הסולחה

המינויים החדשים: עימות בין בן גביר למפכ"ל שבתאי

לאחר הסולחה המתוקשרת בין המועמד לתפקיד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לבין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי - שום נרשם עימות חזיתי בין השניים, הפעם - מחלוקת סביב מינויים במשרד לביטחון פנים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לחיצת היד בין שבתאי ובן גביר (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)

יחסיהם של יו"ר עצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר - במיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי, ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ידעו עליות ומורדות, וכעת - שוב הידרדרות ביחסים.

ההיסטוריה הרעה שלהם החלה באירועי 'שומר החומות' והמאבקים בשכונת שמעון הצדיק בירושלים (שייח ג'ארח). אז טען מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, כי בן גביר הינו 'גפרור' המצית את השטח. בתגובה, נאם בן גביר במליאת הכנסת נאום תקיף, בו האשים את מפכ"ל המשטרה על כך שנתן הוראה לשוטרים שלא לאכוף צווי הריסה בחברה הערבית במהלך חודש הרמדאן.

"המפכ"ל, קובי שבתאי", זעק בן גביר, "רוצה לרצות את השר הכי שמאלני (עמר בר לב. י"ג) במדינת ישראל". בן גביר הוסיף לתקוף: "שני האנשים האלה (שבתאי ובר לב. א"כ), הופכים את משטרת ישראל לבדיחה".

אולם, עם פרסום תוצאות הבחירות, לאחריהן הצהיר בן גביר כי הוא מעוניין לכהן בתפקיד השר לביטחון פנים, החלו מגעים בין מפכ"ל המשטרה שבתאי לבן גביר, ע"מ ליישב את ההדורים. שבתאי מצידו הכחיש כי שלח שליחים לבן גביר.

השיא היה בטקס חנוכת מיני אמבולנס חשמלי של ארגון איחוד הצלה, בו נפגשו השניים כשהם מחוייכים מאוזן לאוזן תוך שהם לוחצים ידיים בחמימות ובלבביות.

אולם, הערב (שלישי) פרסמה דפנה ליאל ב'חדשות 12' כי בן גביר שוב זועם על מפכ"ל המשטרה, בטענה כי האחרון אישר מינויים שביקש השר היוצא עומר בר לב - מנהל חדש למרחב לכיש ומנהל למרחב איו"ש, זאת למרות ששבתאי התחייב, כך לטענת בן גביר, כי לא יסייע לבר לב לבצע מחטפים עם תום כהונתו.

בן גביר הוסיף וטען, כי המפכ"ל הסכים עמו כי מינויים חשובים כאלה בתקופת מעבר אינם חוקיים וכי לא ישתף פעולה בעניין.

כעת, משאושרו המינויים, זועם בן גביר, וכך צותת בשיחה עם אחד מאנשי צוותו של המפכ"ל: "אתם ילדים גדולים. אני את שלי אמרתי. זה לא חוקי, לא משפטי, לא מקצועי ולא ממלכתי, זה מחטף. לי יהיה קשה לעבוד עם מפכ"ל שמבטיח לי שלא יהיה מחטף ולא מקיים, מפכ"ל שאומר לי שהוא יודע שזה בניגוד לחוק ולמרות זאת ממנה. אני צריך מפכ"ל חזק, לא מפכ"ל שמתחבא מאחורי החלטה לא חוקית של השר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר