צפו בתיעוד

ארה"ב גינתה; המשטרה עצרה את משחיתי בית הקברות

יהודים תועדו השבוע משחיתים בית קברות נוצרי בירושלים. ארצות הברית הוציאה הודעת גינוי והמשטרה הודיעה היום על מעצרם של החשודים, שיובאו להארכת מעצר (משטרה)

המשטרה עצרה היום (שישי) יהודים החשודים בהשחתת בית קברות נוצרי בהר ציון בירושלים. ארה"ב פרסמה הודעת גינוי לאירוע.

השגרירות האמריקנית בישראל פרסמה הבוקר (שישי) מחדש בחשבון הטוויטר שלה את הודעת "המשרד האמריקני לעניינים פלסטיניים" מאתמול, בעקבות הסרטון בו נראים יהודים שוברים מצבות בבית קברות נוצרי.

"אנו מודאגים לראות שהאתר הקדוש של הר ציון שוב הפך למטרה. שוחחנו עם הכנסיות ואנו מברכים את ישראל, הרשות הפלסטינית על קריאותיהן לקחת אחריות. השחתת אתרים דתיים אינה מקובלת. ירושלים חייבת להיות עיר לכל תושביה".

המשטרה עדכנה הבוקר כי באמצע השבוע התקבלה תלונה מקוונת במרחב דוד של מחוז ירושלים, אודות נזק משמעותי שנגרם למצבות וקברים רבים בבית הקברות הנוצרי בעיר העתיקה בירושלים.

בעקבות המקרה פתחה המשטרה בחקירה, וחוקרי המשטרה יחד עם שוטרי הזיהוי הפלילי שהגיעו למקום, הבחינו בהרס הרב ופעלו לאיסוף ממצאים וראיות.

מהחקירה במשטרה עולה כי מדובר במעשה ונדליזם מכוון והשחתת קברים רבים, שהתרחשו ביום ראשון השבוע (מספר ימים לפני שהוגשה תלונה).

לאחר פעולות חקירה מגוונות, חוקרי מרחב דוד במחוז ירושלים התחקו אחר זהות המעורבים במעשה. אמש עצרו השוטרים לחקירה את שני החשודים (18,14, תושבי מרכז הארץ) בחשד שהשחיתו מספר רב של מצבות וגרמו לנזקים בבית הקברות.

היום החשודים יובאו לבימ"ש לדיון בהארכת מעצרם בבימ״ש השלום בירושלים, והחקירה נמשכת במטרה למצות עמם את הדין.

בתוך כך, מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג׳מן נפגש אתמול בבוקר בפטריארכיה היוונית בעיר העתיקה בירושלים, עם הפטריארך היווני ת׳יאופולוס השלישי. בפגישה שהתקיימה עם מזכיר הפטריארך היווני ארכבישוף אריסטארקוס, מפקד מרחב דוד נצ״מ אבי כהן וקציני המרחב, הביע ממ״ז ירושלים את מחויבות משטרת ישראל לאתר ולעצור את החשודים במעשה ולפעול למצות עמם את הדין.

בנוסף מפקד מחוז ירושלים הציע סיוע בתיקון הנזקים במקום והוסיף: ״כמשטרה של כל התושבים והמבקרים בירושלים, יהודים, מוסלמים ונוצרים, אנחנו פועלים נגד אלימות ומעשי ונדליזם, ובפרט באלו הפוגעים ברגשות דת. כל פגיעה במוסדות ואתרי דת היא חמורה ופוגעת במרקם החיים הייחודי והעדין שמתקיים בעיר לבני כל הדתות והעדות. נמשיך להיות מחויבים לשמירה על הביטחון והסדר, למאבק נחוש ובלתי מתפשר בפורעי חוק באשר הם, ולפעול בשיתוף פעולה איתכם במשך כל השנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר