בגלל וויכוח עם חיילים?

ארבעה מתיישבים תושבי יצהר נעצרו בבתיהם

כוחות גדולים של המשטרה פשטו על יצהר, עצרו ארבעה תושבים וביצעו חיפוש בבתים כשהם מעירים את הילדים והמשפחות. לטענת התושבים, סיבת המעצר וויכוח מצולם עם חיילים (משטרה)

(צילום: אלחנן גרונר)

הבוקר (שני) פשטו כוחות גדולים של ימ"ר ש"י, מג"ב ויס"מ על היישוב יצהר. הכוחות נכנסו למספר בתי משפחות העירו את הילדים והנשים, וביצעו חיפושים בבתים. בסיום החיפושים החרימו הכוחות פלאפונים ורכבים, בנוסף עצרו 4 גברים, נשואים הורים לילדים.

אלחנן גרונר תושב יצהר סיפר: "פשיטת משטרה לפנות בוקר. דפקו בפראות לבושי שחורים על בית השכן בלי לומר שזה משטרה. בניגוד לרגיל לא היתה ניידת בחוץ רק 3 לובשי שחורים. אירוע שיכל להסתיים בירי דו"צ, כי הוא הקפיץ אותי למצב של חדירת מחבלים. רק אחרי צעקות שלי ענו שזו משטרה. משוגעים. עיכבו 4 תושבים בחשד לעימות עם חיילים".

"התחלת האירוע בחושך גמור. ראיתי כמה פשיטות משטרה אבל זו היתה התנהלות מסוכנת והזויה של ימר שי בלי חיבור למציאות הביטחונית. גם הילדים שלי וגם הילדים של השכן התעוררו בבכי", סיפר גרונר.

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו עושה דרכו לתחנת המשטרה לייצג את התושבים.

בארגון חוננו תוקפים את המעצר וטוענים כי הסיבה שלו היא וויכוח של המתיישבים עם חיילים: "זכויות אדם בישראל הם רק אם אתה מהמחנה הנכון ולא מתנחל. במדינת ישראל מותר לחלק לגנוב טנקים, ולחלק אחר אסור להתווכח עם חייל. בימ"ר ש"י לא שמעו על זכויות אדם, חרות הפרט ודמוקרטיה. ימ"ר ש"י ממשיך בסורו וביצע מעצרי ראווה בשביל התקשורת - כל חטאם של העצורים שתועדו בוויכוח עם חיילים, שהתושבים מחו בפניהם על ביצוע חיפושים והטרדות בלתי חוקיות ברחבי שכונת מגורים ובסמוך לבתים באמצע לילה. לצערנו משטרת ישראל שמרחיבה את זכות המחאה בת"א ומול ציבור מסויים, לגבולות שלא הכרנו, ביצהר עוצרת אנשים על ויכוח עם חיילים. בושה. אנו קוראים לשר ולממשלה להתערב מידית בקרקס הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר