המתיחות גוברת

המפכ"ל נגד בן גביר: אסר על הקצינים הבכירים לדבר עם השר

קובי שבתאי, מפכ"ל המשטרה, הורה בישיבה היום עם נציבי המשטרה שלא לדבר ישירות עם השר איתמר בן גביר - ובאם ירצו לשוחח עימו, שיעשו זאת בתיווכו של שבתאי (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

במהלך ישיבה של המפכ"ל יעקב שבתאי עם סגל הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל מוקדם יותר היום (שני), הורה שבתאי לבכירים שלא לשוחח יותר ישירות עם השר לביטחון לאמי איתמר בן גביר - ובמקרה הצורך הוא ישמש כמתווך בין השר לביטחון לאומי לבין הניצבים.

ל'כיכר השבת' נודע כי ‏הרקע להוראה של המפכ"ל היא בשל מספר מקרים שבהם בן גביר והעוזרים שלו התקשרו ישירות לניצבים במהלך מחאות ואירועים, כדי להפעיל לחץ.

ההוראה, שפורסמה לראשונה ב'חדשות 12', היא העצמת המתיחות בין השר לביטחון לאומי לבין מפכ"ל המשטרה שבתאי מאז פרשת אשד.

כזכור, אחרי פרשת ההצבה מחדש של מפקד מחוז תל אביב, במוצאי השבת האחרונה אמר המפכ"ל שבתאי כי "סבב המינויים רחב היה מתוכנן להיערך תוך זמן קצר, עמי הוא קצין מקצועי, מעורך ומנוסה, ובלי שום קשר למחאות, או למצב הביטחוני, המנוי המדובר היה מיועד ליישום לאחר הרדמאן".

"טעיתי", אמר שבתאי והוסיף, "טעיתי בשיקול הדעת, טעיתי בעיתוי ובדרך, ואני לא מקל בכך ראש. אני מקבל ומכבד את החלטת היועמ"שית לגבי הקפאת המינוי, וצריך להיות ברור לא מדובר כאן בין מפכ"ל לממ"ז, אין לי ספק שגם אני וגם ניצב אשד, נמשיך להתנהל בממלכתיות ובמקצועיות כפי שנהגנו בעד היום".

"למשטרה יש מפכ"ל אחד", אמר שבתאי והוסיף: "ההנחיות לשטח הן ברורות לאורך כל התקופה. גם אם היו ספקות לגבי אירועים מסוימים, תחקרנו אותם והלקחים יושמו בשטח. ההנחיות למפקדים ולשוטרים ברורות – אנחנו לא רוצים דם ברחובות. אנחנו לא רוצים רימוני הלם ולא מראות של אישה בת 70 אזוקה. אני מחויב למשטרת ישראל ולכם הציבור במדינת ישראל".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר קודם לכן בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12: "מהרגע הראשון המפכ"ל אמר לי 'עמי אשד כושל'. הייתה לו ביקורת מאוד קשה על עמי אשד, יש ביניהם חוסר הערכה. ברגע שיש סבב מינויים מבחינתו הוא מחליף אותו. אני בחרתי בעיתוי של הסבב כי ראיתי את ההתנהלות של עמי אשד שלא הייתה טובה. אם הייתי רוצה לפטר את אשד הייתי מפטר אותו, יש לי את היכולת. היועמ"שית לא דיברה איתי בכלל לגבי ההחלטה שלה. היא הוכיחה למה צריך את הרפורמה המשפטית".

השר בן גביר אמר לכאן חדשות אחרי הצהרת המפכ"ל: "שמעתי את הדברים שהוא אמר, אני גם לא רוצה לראות דם ברחובות, אך היועמ"שית מנהלת אותו, היא הבעיה שלנו, עליו אין לי תלונות". בן גביר הוסיף: "כבר לפני ההפגנות שבתאי אמר לי שהוא מאוכזב מאשד, הוא אמר לי שהוא כשל בתפקידו, זה לא קשור רק להפגנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר