"הידידה הכי קרובה"

אובמה הרגיע את איראן: 'לא נעמוד מאחורי ישראל'

יחסי ארה"ב וישראל לשפל חסר תקדים: הבוקר מדווח "ידיעות אחרונות" כי ארצות-הברית העבירה מסר חשאי לאיראן באמצעות מדינות באירופה, לפיו לא תצטרף לתקיפה ישראלית. בנוסף, ארה"ב לא תיגרר למלחמה. המשמעות: ישראל לא מוגנת. ניו-יורק טיימס: "אובמה יציב לאיראן קו אדום" (חדשות, בעולם)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

יחסי ארה"ב וישראל לשפל חסר תקדים: הבוקר (שני) מדווח "ידיעות אחרונות" כי ארצות-הברית העבירה מסר לאיראן באמצעות מדינות באירופה, לפיו לא תצטרף לתקיפה ישראלית. בנוסף, ארה"ב לא תיגרר למלחמה. המשמעות: ישראל לא מוגנת.

במסגרת הדיל המלוכלך של אובמה - איראן, בתמורה, לא תתקוף יעדים אמריקניים במפרץ הפרסי; בסיסים צבאיים, צי הספינות ונושאות המטוסים.

את המסר לאיראן, העבירו האמריקנים בצינורות חשאיים באמצעות שתי מדינות באירופה.

הדיווח החמור מצביע על מסר ברור לישראל: אל תעזו לתקוף לבד. אם תעשו כן, תשארו לבד בזירה, על כל המשמעויות.

בתוך כך, אמש (ראשון) דיווח העיתון 'ניו-יורק טיימס' שהנשיא אובמה שוקל להציג רישמית את הקווים האדומים שלו, שאם טהרן תחצה, יובילו לתקיפה אמריקנית באיראן. המטרה, כך לדברי העיתון, ניסיון נוסף לשכנע את ישראל שלא לתקוף לבדה.

באירוע שנערך אמש בארה"ב, תקף סגנו של אובמה, ג'ו ביידן, את את המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני. "האיש מעוניין במלחמה עם איראן וסוריה", אמר ביידן.

ביידן התייחס לסוגייה האיראנית וטען כי "טרם הגיעה העת לתקוף באיראן".

בשבוע שעבר, בנאום מתוקשר, תקף רומני את אובמה על היחס שהוא מעניק לישראל. "אובמה זרק את הידידה שלנו, ישראל, מתחת לגלגלי האוטובוס, בזמן שהוא הקל בסנקציות אפילו על קובה של קסטרו", אמר רומני, "הוא נטש את החברים שלנו בפולין, כאשר חזר בו מהבטחותיו להגנה אווירית, אבל רוצה לתת לנשיא רוסיה פוטין את כל הגמישות שהוא משתוקק לה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר