עורך ה"ניו יורקר": נתניהו - סכנה לעתיד ישראל

עורך השבועון הנחשב בארצות-הברית, דיוויד רמניק היהודי, תוקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטוען כי "קשה להפריז בסיכונים שבנימין נתניהו מציב על עתיד ישראל". רמניק מאשים את נתניהו בהתערבות בוטה בבחירות לנשיאות ארצות-הברית (פוליטי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומסך: אתר הניו יורקר)

ה'ניו יורקר' נגד נתניהו: עורך השבועון הנחשב בארצות-הברית, דיוויד רמניק היהודי, תוקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטוען כי הוא מהווה סכנה לישראל.

"קשה להפריז בסיכונים שבנימין נתניהו מציב על עתיד ישראל", כך, במילים אלו, הוא פותח את המאמר, בו הוא מאשים את נתניהו בהתערבות בוטה במערכת הבחירות לנשיאות ארצות-הברית ובתמיכתו במועמד הרפובליקני מיט רומני.

לדברי רמניק, נתניהו "עשה יותר מכל פוליטיקאי אחר לחזק ולהעלות את הכוחות המתנגדים לקדמה בישראל, לבטל את האפשרות הפוחתת והולכת של הסדר צודק עם הפלסטינים, ולבודד את ארצו על בימת הדיפלומטיה העולמית".

"נתניהו נראה עכשיו נחוש יותר מאי פעם להרחיק את נשיא ארה"ב, וכבן ברית של הקמפיין של מיט רומני, להפוך את עצמו לגורם במערכת הבחירות של 2012 - לא פחות מרכזי ממרבית הוועדות הפוליטיות", כותב עורך ה'ניו יורקר'.

רמניק מוסיף וכותב כי "למרות סנקציות משתקות על הכלכלה, למרות סדרה של מבצעים חשאיים, למרות לחץ דיפלומטי, למרות שהוא נשבע שלא יהיה לאיראן נשק גרעיני - למרות כל אלה, נתניהו רואה את אובמה כחלש וכמוליך שולל".

לאורך המאמר חוזר רמניק לכהונתו הראשונה של נתניהו, וכותב כי "השחצנות של נתניהו במסווה של ראיית הנולד נוסח צ'רצ'יל לא פחתה במשך השנים. בניסיון להרגיע את המשבר האחרון, אובמה צלצל לנתניהו בלילה שעבר והעביר שעה בשיחה איתו".

"האסטרטגיה של הניאו-שמרנים בישראל ובארה''ב היא לצבוע את אובמה כתמים במידה קיצונית. בזה נתניהו ורומני מאוחדים וציניים לחלוטין'', מסיים רמניק את המאמר החריף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר