הקרב על שעון החורף

השר ישי ל'כיכר השבת': "ניישם המלצות הוועדה"

בעוד יומיים, במוצאי-שבת, בשעה 2:00 לפנות בוקר, תעבור מדינת ישראל לשעון החורף. חברי-כנסת חילוניים מנסים להחיות את המאבק סביב סוגיית שעון החורף ומאשימים, כצפוי, את החרדים. שר הפנים אלי ישי ל'כיכר השבת': "יש המלצות של הוועדה ואנחנו ניישם אותם, כמה אנשים מנסים ללבות אש" (פוליטי)

מנחם כץ | כיכר השבת |
(עיבוד: כיכר השבת)

בעוד יומיים, במוצאי-שבת, בשעה 2:00 לפנות בוקר, תעבור מדינת ישראל לשעון החורף, כמידי שנה. מי שחשב שהמאבק החילוני סביב סוגיית המאבק לשעון החורף נדם, טעה. חברי-כנסת שונים מנסים להחיות את המאבק.

חבר-הכנסת ניצן הורביץ ממר"צ זועם על החרדים, כצפוי. "מאות אלפי ישראלים חתמו על העצומה. הגשתי הצעת חוק של חמש מילים: 'שעון הקיץ יסתיים בסוף אוקטובר'. עוד חודש שלם של אור לפנות ערב. כמו באיחוד האירופי, כמו בכל העולם. כמה עסקנים חרדים נחרדו. הם שולטים במשרד הפנים והמציאו כל מיני תירוצים, ודחו ועיכבו, ואפילו נקטו בתרגיל הידוע והקימו 'ועדת מומחים'", כתב הורביץ.

"אפילו היא המליצה להאריך את שעון הקיץ. אחרי שנתיים (!) של מאבק על הצעת החוק שלי, היא אושרה ברוב גדול בכנסת בקריאה טרומית. יום חג. התרגשתי. אלי ישי הבטיח אז שיאריך את שעון הקיץ, ועבד על כולם: הצעת החוק שלי ומסקנות המומחים וכל המחאה הציבורית נקברו בוועדת הפנים.

"מי שולט בה? ניחשתם נכון, ש"ס. ולכן שוב שעון הקיץ יגמר מוקדם מדי וכבר ב-5 אחה"צ יהיה חושך. אז באנו חושך לגרש, אבל החשיכה האמיתית היא במשרד הפנים ובכל הממשלה החשוכה הזאת. אותה צריך לגרש, כדי שיהיה פה אור".

,,המחאה של מר"צ

ח"כ רונית תירוש יזמה הצעת חוק להחיל את שעון החוף בתאריך קבוע - ביום ראשון שלפני ה-10.10. "כשכדור הארץ מתחמם, ומד הטמפרטורה מצביע על 30 מעלות – שעון החורף נראה מנותק מהמציאות", אומרת תירוש, "שר הפנים מתעקש להשאיר אותנו בעלטה".

עוד אמרה תירוש: "אני קוראת לאלי ישי להסתכל על המציאות בעיניים פקוחות לרווחה, להביט אל אור השמש ולקבל את הצעתי. ההצעה תחסוך חשמל למשק, תצמצם תאונות דרכים, תגביר פיריון עבודה ותאפשר לציבור הרחב להנות מעוד שעות אור בחודשי הקיץ הארוכים".

ח"כ תירוש הוסיפה ואמרה כי "ממשלת נתניהו חסרת כל חמלה ולאחר שהיא מכניסה ידה עמוק לכיס האזרח, היא גם גוזלת מאיתנו את מעט האור שנותר לנו".

ישי: "מנסים ללבות אש"

שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי לא מתרגש מהמחאה של החכ"ים החילונים. "יש ועדה מיוחדת שגיבשה המלצות בנושא", הוא אומר בשיחה עם 'כיכר השבת', "ועדת הפנים הייתה עסוקה בנושא כיבוי האש ומסיבה זו לא הספקנו לטפל בנושא השעון עד הסוף".

כזכור, הוועדה המקצועית שפעלה במשרד הפנים קבעה ששעון הקיץ יחל בסוף מרס ויסתיים ביום ראשון בשבוע שאחרי 1 באוקטובר.

ההמלצות עברו בקריאה ראשונה בכנסת, אולם נכשלו בהצבעה שניה ושלישית. "אנחנו בהחלט נאמץ את ההמלצות", הוא מבהיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר