בחירות 2013

רוני בראון: "דרעי ירכך את ש"ס, הוא תוספת אדירה"

ח"כ רוני בר-און, מעודד את שובו של אריה דרעי לחיים הפוליטיים ומביע תקווה כי הוא ירכך את ש"ס, ואומר: "דרעי תוספת אדירה להנהגה הציבורית בישראל". בר-און עוקץ את תפקודו של אלי ישי כשר הפנים, ואומר כי אסור לתת את המשרד לשר סקטוריאלי, שעוסק בגירוש זרים ולא בשלטון המקומי (פוליטי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ח"כ רוני בר-און (צילום: פלאש 90)

חבר-הכנסת רוני בר-און, יושב בשנים האחרונות בספסלי האופוזיציה ומשמש כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, זאת לאחר שבעבר שימש כשר הפנים ושר האוצר.

ספק אם בר-און יראה את הכנסת הבאה כחבר-כנסת, בשל הסקרים המנבאים צניחה חדה לסיעת 'קדימה' כאשר חלקם אף מטילים ספק באם תעבור את אחוז החסימה.

בראיון ל'דה מרקר', אומר בר-און ששמו נקשר בעבר בפרשת 'בר-און חברון' בצל חקירה נגד אריה דרעי ומי שנחשב לחברו הטוב של דרעי, כי שובו לפוליטיקה מבורך.

"דרעי שילם את חובו לחברה", אומר בר-און, "באופן אישי, אני חושב שהוא תוספת אדירה להנהגה הציבורית בישראל".

כפי שש"ס מצטיירת בשנים האחרונות, אני מניח שדרעי ירכך אותה. יש לו היכולת לגשר בין חרדים לחילונים, בין שמאל לימין. הוא איש ראוי", מוסיף בר-און.

בעוד הוא מפרגן לדרעי, הוא לא מהסס להשתלח באלי ישי. "משרד הפנים הוא משרד חלש מאוד, אסור לתת אותו לשר סקטוריאלי", אומר בר-און.

"בכל פעם שמשרד הפנים היה אצל שר סקטוריאלי, הוא עסק בקסנופוביה, בגירוש זרים, בשאלות של מיהו יהודי או איזה רוסי יכול לבוא ארצה, במקום להתעסק בשלטון המקומי", עוקץ בר-און את תפקודו של אלי ישי כשר הפנים בקדנציה האחרונה.

בר-און נשאל באשר לרלוונטיות של קדימה ומשיב כי "שאלו אותי את השאלה הזאת לא מעט פעמים בעבר - שאלו מה הרלוונטיות של קדימה אחרי מלחמת לבנון השנייה ואחרי המשבר עם אולמרט, ואחרי המשבר בין ציפי לבני לשאול מופז. מתברר שהצורך במפלגת מרכז אמיתי".

באשר לעובדה כי גם שלי יחימוביץ' וגם יאיר לפיד נתפסים כמפלגות מרכז, אומר בר-און: "יחימוביץ' היא שמאל קיצוני, בעלת תפישת עולם - איך כתב שטרסלר? - ניאו-מרקסיסטית. לפיד הוא מפלגת אווירה, לא מפלגת מרכז, הוא מייצג סוג של אג'נדה..."

לפיד הוא מפלגת אווירה כמו שקדימה היתה מפלגת אווירה, נשאל בר-און. "יכול להיות. את יודעת מה? אני לא רוצה להתווכח. אבל בואו נניח שלפיד מקבל היום 61 מנדטים. מי בדיוק יהיה שר האוצר שלו?".

"בסופו של דבר המצביע הישראלי חכם יותר מכל הספינים שמתעופפים לו מעל הראש, ואני מניח שהציבור שרוצה מפלגת מרכז אמיתית, שיודעת לחשוב על ביטחון תחת מטרייה של תהליך שלום עם הפלסטינים - גם זה משפיע על הכלכלה ועל הרווחה - יידע לבחור מפלגה שיש לה הכוחות המתאימים לכך.

"אם את עולה לאוטובוס ורואה שמאחורי ההגה יושב איזה ינוקא שכרגע ברח מכיתה ד' או ה', ואף אחד לא מעיר לו על זה שהוא יושב ליד ההגה, את אומרת 'תודה, אתה רוצה להסיע את אלה? בסדר, אני אחכה לנהג הבוגר והאחראי'. לכן, ההספדים לקדימה מוקדמים מדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר