מחלוקת חריפה: האיחוד בציבור הדתי לאומי מוטל בספק

מפלגות הימין, 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' התכוונו לרוץ בבחירות הקרובות ברשימה משותפת, אך הם מתקשים להגיע להסכמות. המחלוקת כרגע היא על הרשימה והמקומות שיקבלו אנשי 'תקומה' לעומת אנשי 'הבית היהודי', זאת בנוסף לכך שכצל'ה שנדחק מהרשימה מסרב לאפשר את השימוש בשם 'האיחוד הלאומי' ובאות ט' בקלפי (פוליטי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בשורת האיחוד, רק לפני כחודש (צילום: פלאש 90)

מפלגות הימין, 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' התכוונו לרוץ בבחירות הקרובות ברשימה משותפת, אך במפלגות מתקשים להגיע להסכמות והסיכוי לאיחוד נראה רחוק מתמיד.

לפי הדיווח באתר 'וואלה', בבית היהודי הבינו לאחר בחירתו של נפתלי בנט כי הם יכולים להגיע למספר גבוה של מנדטים גם ללא האיחוד, כך שאם בתחילת דובר על רשימת ריצ'רץ' משותפת, כעת הם דורשים כי אנשי 'האיחוד הלאומי' יקבלו מקומות בודדים בעשירייה הפותחת ואולי אף רק בשלושה מקומות.

בימים האחרונים נועדו הצדדים בניסיון להגיע לפשרה, אך ב'איחוד הלאומי' דורשים יותר מקומות, ומתעקשים כי אורי אריאל יוצב במקום השני. ביום שני הקרוב, תתכנס ועידת הבית היהודי לאשר את הרשימה כפי מה שיושג עד אז, לקראת יום חמישי, המועד האחרון להגשת הרשימות.

בבית היהודי מסרו בתגובה ל'וואלה' כי "הנתונים כפי שהוצגו אינם נכונים ובמקביל מתנהל משא ומתן".

אלא שמול הבעיות הללו, מדווחים ב'וואלה', ישנה בעיה נוספת עם יעקב כץ כצל'ה, שהודח מרשימת האיחוד הלאומי לכנסת, וסירב לאפשר את השימוש בשם 'האיחוד הלאומי'.

סיעת 'האיחוד הלאומי' מורכבת ממפלגת 'תקומה' בה חברים יעקב כצל'ה ואורי אריאל, מפלגת 'התקווה' של אריה אלדד ומפלגת 'ארץ ישראל שלנו' בראשה עמד ח"כ מיכאל בן ארי.

בעקבות סירובו של כצל'ה, איחוד בין אנשי 'תקומה' לבית היהודי לא יאפשר את השימוש באות ט'. בנוס, אנשי 'תקומה' לא מביאים איתם את כספי מימון המפלגות בהם מחזיק כצל'ה מתוקף תפקידו ומעמדו כראש האיחוד הלאומי.

בימין עלתה אפשרות כי כצל'ה יקים מפלגה עצמאית. כצל'ה מסרב לדבר עם התקשורת, ובמענה לפניית 'וואלה', השיב: "אני לא יכול לדבר, תתקשר בעוד חודש", וטרק את הטלפון. בשיחה אחרת טרק גם כן את הטלפון לא לפני שאמר "עזוב אותי, אני לא מתעסק בפוליטיקה".

מפלגת 'הבית היהודי' זוכה בסקרים לשמונה עד עשרה מנדטים. מי שנהנית מהמצב היא מפלגת 'עוצמה לישראל' של אריה אלדד ומיכאל בן ארי, שבכל הסקרים האחרונים כמעט עוברים את אחוז החסימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר