קדימה: אין גזענות נגד "עם האברכים" בקמפיין המפלגה

קדימה תוקפת את ח"כ ישראל אייכלר בגין בקשתו לשלול את 'קמפיין האברכים' של קדימה, בתנועה בקשו לדחות את בקשת אייכלר, ואמרו, כי קמפיין המפלגה אינו גזעני: "חה"כ אייכלר מבקש להגביל בצורה קשה ביותר ובלתי מידתית את חופש הביטוי, תוך שהוא מכנה את תעמולה הבחירות של קדימה אנטישמית. (חדשות, פוליטי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
לוגו מפלגת קדימה (צילום: פלאש 90)

קדימה מגיבה לבקשתו של חבר הכנסת ישראל אייכלר לשלול את קמפיין המפלגה הקורא להשוות את שכר האברכים והחיילים ואומרת כי בקמפיין אין מסרים גזעניים.

מתגובת 'קדימה' שנשלחה לוועדת הבחירות: "חה"כ אייכלר מבקש לפסול את הקמפיין בשתי טענות; האחת כי הקמפיין מהווה הסתה לגזענות נגד "עם האברכים" כהגדרתו, והשנייה היא כי הצגת המספר 3,400 ₪ כמספר המייצג את התשלום אותו מקבל אברך, הינו שקר". שתי טענות אלה דינן להידחות שכן אין להן על מה להתבסס הן מהבחינה המשפטית והן מהבחינה העובדתית".

"חה"כ אייכלר מבקש להגביל בצורה קשה ביותר ובלתי מידתית את חופש הביטוי, תוך שהוא מכנה את תעמולה הבחירות של קדימה "אנטישמית", וזאת גם במקרה בו ברור שלא קיים חשש לפגיעה בערך מוגן אחר ברמה המצדיקה את הפגיעה".

ח"כ יוחנן פלסנר, מי שעמד מאחורי וועדת הגיוס שהתפרקה ללא קבלת החלטות בממשלה האחרונה, אמר הבוקר בתגובה לעתירה: "עזות מצח מצידו של ח"כ אייכלר לצאת נגד קמפיין קדימה הדורש להשוות את שכר החיילים לזה של האברכים. על פי שיטתו של אייכלר, אין צורך שחיילי צה"ל יקבלו יותר מאשר "דמי כיס" עלובים כשבמקביל אברכים מקבלים הטבות באלפי שקלים בחודש".

עוד צוטט פלסנר: "על פי עתירתו של הרב אייכלר לוועדת הבחירות, מי שדואג לחיילים הוא אנטישמי. לא פחות. כאילו היה מדובר בשני עמים שונים".

כזכור, ח"כ אייכלר קרא לפסול את קמפיין האברכים בעקבות טענות של גזענות כלפי חרדים שהועלו בו. ואמר: "מסע ההסתה של קדימה, זהו מדרון חלקלק ועל יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט רובינשטיין, לעצור זאת"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר