תשדיר 'עוצמה לישראל' שנפסל, אושר בבג"ץ

לאחר שנפסל על ידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית של הכנסת, אישר היום בג"צ את תשדיר הבחירות של 'עוצמה לישראל' למרות המסרים שנכללו בו. במפלגה אמרו: "מסתבר היום שזכותנו הייתה להציף את השאלה בדבר קיום החובות של חלקים במגזר הערבי, בית המשפט העליון קבע היום שמותר לשאול שאלות לא רק על המתנחלים והחרדים אלא גם על קיום החוקים והנאמנות של אנשי סכנין" • צפו בתשדיר (פוליטי)

מישאל לוי | כיכר השבת |
ראשי 'עוצמה לישראל' (צילום: מתוך התשדיר)

חמשת שופטי בג"צ קיבלו בצעד חריג ויוצא דופן את עתירת תנועת 'עוצמה לישראל' כנגד פסילת תשדיר הבחירות שלה על ידי השופט אלייקים רובנשטיין.

בתחילת התשדיר שנפסל בתחילה נכתבו המשפטים הבאים: "כמה ארנונה אתם משלמים? בסכנין לא כולם משלמים ארנונה. ומה לגבי תשלום מס הכנסה כחוק? במזרח ירושלים יש המצפצפים על החוק. צריכים אישור לסגור מרפסת? בטייבה ובנגב יש הבונים וילות פיראטיות".

השופט רובנשטיין קבע כי מדובר בתשדיר גזעני, ואנטי ערבי הפוגע ברגשות ולכן פסל אותו.

בטענות של עורכי הדין מטעם עוצמה לישראל אלעד כהן ואיתמר בן גביר נטען כי מדובר בתשדיר שאינו גזעני וודאי שאין בו פגיעה ברגשות באופן שצריך היה לפסול אותו. "זכותנו לשאול שאלות קשות על מה שקורה בסכנין, במזרח ירושלים ובנגב".

כאמור, שופטי בית המשפט העליון החליטו לאשר את שידור התשדיר וקבעו בין היתר: "התשדיר אינו מעודד לסובלנות אך אין לומר כי הדברים המושמעים בו הם מעבר לרמת הסיבולת הראויה במדינתה דמוקרטית".

יחד עם עתירת אנשי עוצמה לישראל קיבלו שופטי בית המשפט העליון גם את עתירת בלד שעתרה נגד פסילת תשדירה בו מוצגים חברי הכנסת ליברמן, בן ארי, אלדד ואחרים תוך שהם שרים את ההמנון במנגינה ערבית כאשר השופט רובנשטיין טען שמדובר בפגיעה בהמנון.

מעוצמה לישראל נמסר בתגובה כי:"מסתבר היום שזכותנו הייתה להציף את השאלה בדבר קיום החובות של חלקים במגזר הערבי, בית המשפט העליון קבע היום שמותר לשאול שאלות לא רק על המתנחלים והחרדים אלא גם על קיום החוקים והנאמנות של אנשי סכנין ואום אל פחם ומי שמנע מאיתנו להעלות את התשדיר עשה לנו עוול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר