הרב אלי בן דהן: "נפעל על פי ההלכה"

הרב אלי בן דהן, מועמד ברשימת 'הבית היהודי' אומר בשיחה ל'כיכר השבת' כי מפלגתו תפעל רק על פי ההלכה. "אני מרגיש קרבה יתרה לציבור החרדי, נפעל בשיתוף פעולה". על הגיור אומר בן דהן: "יש דברים שאפשר להקל כדי לקרב את עם ישראל ויש דברים שאפשר להקל בכל הקשור לקשיים של פקידים שמערימים על המתגיירים" (פוליטי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב אלי בן דהן (צילום: פלאש 90)

מקום רביעי ברשימת 'הבית היהודי' לכנסת, הרב אלי בן דהן, מתייחס להתקפות מצד ש"ס ומנהיגה הרוחני הרב עובדיה יוסף.

"אני מכבד את כבוד מרן הראשון לציון רבי עובדיה יוסף שהוא מנהיג של ציבורים רבים בישראל ופוסק הדור של הציבור הספרדי בישראל", פתח הרב בן דהן את דבריו, "יחד עם זאת, דבריו של הרב עובדיה אמש שנאמרו לו על ידי מקורביו אינם נכונים וצר לי על כך שהטעו את הרב". אמר בן דהן ל'כיכר השבת'.

"יו"ר הבית היהודי וכן כל חברי מפלגת הבית היהודי מאוחדים באותה עמדה והם אמרו זאת הלוך וחזור בצורה מאוד ברורה, אף אחד מאיתנו לא נגד ציבור כלשהו בישראל. הקפדנו לאורך כל הדרך בחודשים האחרונים לדבר מתוך כבוד".

"אנו פועלים כך גם בכל הקשור למגזר החרדי, אנחנו מכירים ויודעים את ערך לימוד התורה ולא נפגע בתורה, אבל כל מי שלא באמת לומד תורה, יצטרך לשרת בצבא או בשירות האזרחי במסלולים מותאמים, כשהכל יעשה תוך הידברות ועל מנת למנוע פילוגים מיותרים".

"בנוגע לגיור", מבהיר הרב בן דהן, "מעולם לא דיברנו על גיור שלא כהלכה, מעולם. חבל שבשביל מערכת בחירות אומרים דברים שאינם נכונים, בלשון המעטה".

"יחד עם זאת, בכל הקשור למערכות הגיור, כמי שמכיר מקרוב את ההלכה יש דברים שאפשר להקל כדי לקרב את עם ישראל ויש דברים שאפשר להקל בכל הקשור לקשיים של פקידים שמערימים על המתגיירים".

הרב בן דהן מתייחס לפליטת הפה של נציגת המפלגה איילת שקד, לפיה המפלגה תאשר נישואי יהודיה וגר רפורמי, "אנו פועלים ע"פ ההלכה. הדברים שנאמרו על ידי חברת מפלגתינו נאמרו אך ורק לגבי זוגות שאינם יהודים, שזה דבר שעבר בכנסת הקודמת בברכת ותוך פעילות הרבנים הראשיים לישראל".

בנוגע ליחס המפלגה לחרדים ולחילוניים, אמר מקום רביעי בבית היהודי, "אנחנו פונים ומייצגים את כל העם בישראל - חרדי, דתי לאומי, חילוני ואפילו קיבלנו תמיכה מדרוזים מיעוטים אוהבי המדינה. זו בדיוק הבשורה של המפלגה שלנו שמצליחה לאחד ולהוות גשר אמיתי בין הקהלים השונים".

"הציבור החרדי הוא ציבור איכותי וחשוב ולפעמים יש מי שאוהב להשניא את הציבור הזה. אני מרגיש קירבה יתרה לציבור זה ואשתף איתו פעולה כמו שפעלתי בבתי הדין הרבנים במשך שנים רבות כך אפעל יחד איתם בכנסת ישראל. כמי שהיה במשך שנים ראש לשכתו של הרב אליהו זצ"ל ו-21 שנים כמנהל בתי הדין הרבנים הראשיים, אני קורא לציבור הספרדי המסורתי לבוא ולהצטרף אלינו יחד עם רבבות אנשים מכלל הציבור הישראלי".

"מפלגתנו מורכבת מרשימה חסרת תקדים של כל העדות - ספרדים ואשכנזים, דתיים וחילונים, צעירים ווותיקים, גברים ונשים - כל עם ישראל בבית יהודי אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר