בנט עוקף את דרעי

מגעים לגיבוש הסכם: בנט נפגש בת"א עם גפני ופרוש

המגעים לגיבוש הסכם בין המפלגות החרדיות ונפתלי בנט צוברים תאוצה: חברי הכנסת מאיר פרוש ומשה גפני נפגשו עם יו"ר הבית היהודי בתל אביב ודנו בנושאים השונים. לדברי מקורבים, עד כה לא הושגה הסכמה סופית בין המפלגות. הערכה: בנט בחר לנהל מו"מ עם יהדות התורה ולא עם ש"ס (חדשות, פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני, בנט, ופרוש (צילום: פלאש 90)

בנט עוקף את דרעי וש"ס: היום (חמישי) בשעות הצהריים במסגרת המגעים ליצירת הסכם, נפגשו בתל אביב ראשי סיעת 'יהדות התורה' חברי הכנסת מאיר פרוש ומשה גפני לפגישה ראשונה מאז הבחירות יחד עם יו"ר סיעת הבית היהודי נפתלי בנט וח"כ אורי אריאל על מנת לבדוק דרכי שיתוף פעולה אפשריים בין המפלגות הדתיות והחרדיות וזאת על רקע המו"מ הקואליציוני וסוגיית השויון בנטל.

ההערכה היא, שבנט החליט לבחור לשאת ולתת עם 'יהדות התורה' וחברי הכנסת פרוש וגפני, מאשר עם ש"ס שבראשות אריה דרעי, זאת עקב ההבנה שיהדות התורה היא הגורם המשמעותי והקובע בציבור החרדי.

לדברי מקורבים לשניים, הפגישה התקיימה באחד המשרדים של איש עסקים המקורב לבנט והיתה בעלת אוירה חיובית כשלטענת המקורבים לא הושגה עד כה הסכמה סופית על מתווה ספיציפי כזה או אחר בנושאים הנמצאים במחלוקת ובראשם סוגיית גיוס בני הישיבות.

"מצד אחד לא היתה עדיין פריצת דרך דרמטית" מצננים ביהדות התורה את האופטימיות "אך מאידך, נוצר ערוץ קשר ישיר ופתוח בין ההנהגה של שתי המפלגות דבר שעשוי להוביל לפיתרון אפשרי במגוון הנושאים השנויים עדיין במחלוקת ושצריך למצוא להם פתרונות מעשיים".

לדברי המקורבים, בפגישה דובר רבות על המכנה המשותף הקיים בין המפלגות הדתיות והחרדיות, כשצריך לזכור כי למעלה ממליון מצביעים דתיים שומרי שבת הצביעו לאותן מפלגות וכי המחנה הדתי צבר כוח משמעותי בכנסת הבאה "על הערך החשוב של לימוד התורה ועולם בני הישיבות והצורך להבטיח את המשך קיומו ללא חששות". מציינים המקורבים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' סיפר ח"כ מאיר פרוש על המפגש ואמר כי גפני והוא שוחחו ארוכות עם בנט ואריאל. "אמרנו להם כי עולם התורה נמצא במצוקה וזה הזמן של כולנו להתאחד ולהגן עליו, מדובר בנושא חשוב וקריטי שצריכים כולם לשלב ידיים ולא להתחשב בסיבות צדדיות שמפריעות. גם לנו וגם להם העניין הזה חשוב ואת זה הדגשנו בפניהם".

לדברי פרוש, "הם שמעו, והקשיבו לנו, ודיברו אף הם על הערך העצום של חשיבות לימוד התורה, הבטיחו כי ישובו אלינו עם תשובות".

"אני סבור שכעת כולם צריכים לאחד כוחות ולשלב ידיים בהגנה על עולם התורה שנמצא באחד משעותיו הקשות תחת מתקפה איומה ע"י שונאי הדת בארץ ישראל" אמר ח"כ פרוש.

יצויין, כי הפגישה נערכה במעון 'הפועל המזרחי' בתל אביב, בקרב אנשי הבית היהודי רואים ניצחון בכך שהפגישה נערכה דווקא במעוז הראשי של הציונות הדתית ולא במקום ניטרלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר