ח"כ הרב אלי בן דהן:

"צריך להתאים את בתי הדין ובתי העלמין לקידמה"

ח"כ הרב בן דהן מהבית היהודי תוקף חזיתית את הציבור החרדי: "אין להם את האומץ לקרוא לראשי הישיבות לגייס תלמידים שלא לומדים". מצהיר על כוונותיו לשינויים במשרד לשירותי דת: "צריך לחולל שינוי עמוק במבנה הרבנות, רישום הנישואין, כשרות" (אקטואליה, חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ בן דהן (צילום: פלאש 90)

"החרדים נבהלים, אז הם מבקשים בכל מיני דרכים להגיע לרבנים שלנו. עם כל הכבוד להם, שלא יטיפו לנו מוסר" - את הדברים הללו אומר ח"כ הרב אלי בן דהן מהבית היהודי.

על רקע המשך המשא ומתן הקואליציוני והנסיון להפריד בין יאיר לפיד לנפתלי בנט, התראיין הבוקר ח"כ אלי בן דהן מ'הבית היהודי' לעיתונאי עקיבא נוביק ב'דיעות אחרונות, והגיב על כל הטענות שנשמעו כנגד הבית היהודי.

"גם אני בעד עולם התורה, אבל זה לא אומר להפוך את הישיבות לערי מקלט למי שלא לומד. אין להם את האומץ לקרוא לראשי הישיבות לגייס תלמידים שלא לומדים. גם לראשי הישיבות אין אומץ לעשות את זה. הם מפחדים. בפועל גם את מי שלא לומד הם לא מעיזים לגייס. זה רק הצהרות. אני לא מאמין שהם יעשו את זה. הגיע הזמן שלנו".

נפגעת כשהרב עובדיה אמר שאתם "בית של גויים" ומי שבוחר בכם כופר בתורה?

"החרדים מבינים שהם עשו טעות קשה כשתקפו אותנו, ועכשיו הם רודפים אחרי רבותינו די לנסות להשפיע עלינו. אני מעריך שראשי ש"ס מאוד מאוד מצטערים על האמירות האלה. הם מבינים שזה לא היה צריך להאמר, שנעשתה פה טעות, אבל הם מרימים ידיים ולא עושים משהו עם ההבנה הזאת. 'זה לא מישהו שיש לנו שליטה עליו', זו הטענה שלהם. אם יש להם שכל, הם צריכים להתנצל".

בראיון הוא משרטט את תכניותיו, ליום שבו הוא מקווה להיכנס למשרד לשירותי דת, תיק שכיום נמצא בידה של תנועת ש"ס: "צריך לחולל שינוי עמוק בנושא מבנה הרבנות, רישום הנישואין, כשרות. יש הרבה דברים שצריך להסדיר. צריך למשל להתאים את בתי הדין ובתי העלמין לקדמה".

כיום הראשל"צ והרב הראשי לישראל הוא זה שמחזיק בתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול, לבן דהן זה מפריע, והוא מציב יעד יומרני משהו — לקחת מהרב הראשי את תפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול.

"לרב ראשי יש הרבה מאוד תפקידים ששואבים אותו ואין לו זמן להקדיש לבתי הדין. ברגע שנשיא בית הדין הוא נטו בתפקיד הזה, הוא יכול להזמין דיינים ולבדוק למה פסקי הדין שלהם מתעכבים, או למה הם יוצאים לפני הזמן. עוד שינוי חשוב — להעביר את כובד המשקל מהרכב מלא לדיין יחיד. זה יזרז את העסק ויהיה לחץ על דיין שלא יוכל לאחר או להבריז. ככה גם נשלש את מהירות הדיונים למען הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר