רמון מפתיע: תומך בפטור לחרדים משירות

במפגש עם צעירים חרדים הודיע רמון כי הוא מתנגד למתווה לפיד וכן לשאר המתווים המונחים כיום על שלחן הדיונים ותומך בפטור גורף לבחורי ישיבות משירות צבאי. "קודם כל, צריך לדעת שבישראל אין שוויון בנטל, זו סיסמת שווא" פתח רמון את דבריו והסביר כי "ערבים לא מתגייסים לצבא על רקע לאום"

יוני גבאי | כיכר השבת |
חיים רמון. הצהרה מפתיעה (צילום: ליל שישי אקטואלי)
חיים רמון, מאדריכלי מפלגת 'התנועה' של ציפי לבני, יוצא נגד שלל המתווים לגיוס חרדים הנדונים בימים אלה בחדרי המשא ומתן הקואליציוני ומציג מתווה משלו: פטור משירות צבאי לכל מי שלומד בישיבה. מה שיוביל, לטענתו, להתרוקנות הישיבות מאלה שאינם מתאימים להן וליציאתם לשוק העבודה. רמון אמר את הדברים בפני צעירים חרדים במלון לאונרדו בירושלים, במסגרת פורום 'ליל שישי אקטואלי' האחרון.
"קודם כל, צריך לדעת שבישראל אין שוויון בנטל, זו סיסמת שווא" פתח רמון את דבריו והסביר כי "ערבים לא מתגייסים לצבא על רקע לאום, בנות דתיות לא מתגייסות על רקע דתי. חיילי הנח"ל משרתים שנתיים ובחורי ישיבות ההסדר שנה וחצי, כל הדיבור הזה לא קיים".
"אני יודע שצה"ל לא צריך ולא רוצה חלק גדול מבחורי הישיבות, ואחרי כל התרגילים והדיבורים יש כיום כאלף משרתים חרדים בצבא. לכן אני רוצה להפסיק עם הבלופים והשקרים ואנחנו יודעים שבסוף היום רוב בחורי הישיבות לא משרתים בכל מיני טריקים... לכן דינכם בעיניי כדין כל מי שלא הולך לצבא והצבא משחרר, אין לי שיג ושיח איתכם, תעשו מה שאתם רוצים. אני מודיע לכם שבעוד חמש שנים יהיה פה כמו בארה"ב".
רמון הוסיף כי ניסיון לכפות את החרדים להתגייס יוביל לנסיגה לאחור בהישגים שהושגו בשנים האחרונות בגיוס חרדים לצה"ל ובשילובם בחברה. כדוגמה לכך, רמון סיפר כי בעבר, בסוף שנות ה-90, ניסה לקדם מתווה לגיוס חרדים עם ח"כ הרב אברהם רביץ ז"ל, ויבלח"ט ח"כ אריה דרעי והרב יצחק לוי. לדבריו, המתווה הגיע לכדי הבשלה כאשר הרב רביץ ז"ל הודיע לפתע על הפסקת קידומו, וזאת לאור קמפיין חוצות שהוביל אהוד ברק בזמנו לקידום "גיוס לכולם".
פורום ליל שישי אקטואלי הוא זירה של מפגשים בין אישי ציבור בכירים בישראל לבין חרדים. במפגשים השתתפו עד היום, בין היתר, ראשי המוסד לשעבר אפרים הלוי ומאיר דגן, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר