ציפי לבני ונתניהו הגיעו להסכמות

'התנועה' נכנסת לממשלה, לבני תהיה שרת המשפטים

המצטרפת הראשונה לממשלתו של בנימין נתניהו: מפלגת 'התנועה' בראשות ציפי לבני. הערב, צפויים ח"כ ציפי לבני וראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס מסיבת עיתונאים, בה יודיעו על הצטרפותה של לבני לממשלה. ההסכם: המפלגה תקבל את תיק המשפטים ותיק הגנת הסביבה (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
לבני ונתניהו (פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'התנועה' ציפי לבני יכריזו הערב על כניסתה של מפלגת 'התנועה' לממשלה הבאה שבראשותו של נתניהו.

יצויין, כי ח"כ לבני שבראשות 'התנועה' היא הראשונה שחותמת עם בנימין נתניהו על כניסה לממשלתו השלישית.

על פי ההסכם, לבני תשמש כשרת המשפטים, וככה"נ חבר הכנסת עמיר פרץ ישמש כשר להגנת הסביבה. אלא אם כן יוכרע ברגע האחרון כי את התפקיד יקבל ח"כ עמרם מצנע.

עוד סוכם, כי ח"כ ציפי לבני תהיה חברה בקבינט המדיני בטחוני המצומצם, ומעורבת בתהליך המדיני

ההסכם שחתמה לבני עם נתניהו נעשה מאחורי גבם של שאר חברי סיעת התנועה שבניהם נמצאים עמרם מצנע ואליעזר שטרן.

כזכור, 'התנועה' מונה היום שישה מנדטים בלבד.

יצויין, כי לפני מספר שבועות, בעת שראשי הסיעות הגיעו להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה המועדף עליהם, לא המליצה לבני על נתניהו.

אתמול (שני) טענו ראשי מפלגות 'יש עתיד' ו'הבית יהודי' יאיר לפיד ונפתלי בנט כי ראש הממשלה לא מנהל איתם משא ומתן רציני.

נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הסיעה אתמול כי: "מזה שבוע לא מתקיים משא ומתן משמעותי, לבית היהודי יש זמן, לעם ישראל אין".

"הסיעה שלנו מעוניינת להיכנס לממשלה כדי לשרת נאמנה ואנחנו מעוניינים להיכנס עם נתניהו, ברגע שיחליטו לנהל משא ומתן אני מאמין שאפשר לסגור ממשלה תוך 24 שעות".

"אנחנו צריכים לברר מה קווי היסוד, מה הדרך ואז להיכנס. רק אחרי העקרונות אפשר יהיה לדבר על תיקים. עד לרגע זה לא קיבלתי קווי יסוד ואת ספר התקציב. אני קורא מכאן להאיץ את התהליך לטובת הציבור בישראל".

לפיד מצידו אמר גם הוא בפתח ישיבת סיעתו: "אני מבין שאומרים עלינו עכשיו שאין לנו ניסיון ואנחנו לא מבינים בפולטיקה, ואני רוצה להגיד שזה נכון לגמרי" אמר לפיד, "באמת אין לנו ניסיון ואנחנו באמת לא מבינים בפוליטיקה, וזו הסיבה שאין לנו שום ברירה אחרת, אלא להיצמד לערכים שלנו ולעקרונות שלנו, כי את זה אנחנו כן מבינים ועדיף לאנשים להתעסק בדברים שהם כן מבינים בהם".

לדברי לפיד: "אולי כדאי להזכיר שהשאלה שעומדת בפני נתניהו היא לא איזה תיקים הוא רוצה לחלק לאיזה שותפים, אלא לאיפה הוא רוצה להוביל את מדינת ישראל ולאיזה ערכים הוא רוצה שהממשלה הבאה תפעל ואני רוצה שהוא יפעל לפי זה אז השאלה איזה ממשלה תקום תהיה שאלה מאוד פשוטה ומאוד ברורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר