ש"ס מתרחקת מהקואליציה

דרעי: מועצת חכמי התורה לא תאשר את מתווה קנדל

פרסום ראשון: לאחר הדיווחים על התהדקות המגעים בין ש"ס ו'הליכוד ביתנו', אומר ח"כ אריה דרעי בשיחות סגורות כי מתווה קנדל אותו מתכוונים לאמץ בליכוד ביתנו ייאלץ את ש"ס להישאר מחוץ לממשלה: "מועצת החכמים לא תתן לנו להיכנס לקואליציה בגלל מתווה קנדל" אמר דרעי למקורביו (חדשות,פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

מפלגת ש"ס מתרחקת מהקואליציה של נתניהו ולבני: אריה דרעי, אומר בשיחות סגורות כי ש"ס לא תוכל להיכנס לממשלה שתאמץ את 'מתווה קנדל'.

את המתווה שמאמצים בליכוד ביתנו, גיבש ראש המועצה הלאומית לכלכלה הפרופ' יוג'ין קנדל, והוא מכיל בתוכו סנקציות מרחיקות לכת שלא יאפשרו את ישיבת המפלגות החרדיות בממשלה שתנהג על פי המתווה.

לדוגמא, מוצעות במתווה הטלת סנקציות כמו ביטול הטבות מס על גיוס תרומות, והפסקת ההנחות בארנונה - על ישיבות שימנעו גיוס של תלמידים. כאשר במקביל, יהיו גם סנקציות אישיות על בחורי ישיבות שלא יתגייסו, כמו קנסות על סכומים אותם העבירו בממשלה למוסד החינוכי בו לומד הבחור שלא התגייס.

במקביל, בעקבות המתווה, יאלצו להתקין בישיבות מכשיר ביומטרי, בו יחתמו כל בחורי הישיבה, ויוכיחו כי הם אכן לומדים במוסד, כאשר בנוסף מציע קנדל להעניק הטבות לישיבות שתלמידיהם יתגייסו לצה"ל ובכך לגרום למצב בו אלה שאינם באמת לומדים לא ילמדו בישיבה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בש"ס לא מתכוונים לאמץ את המתווה, וכי חבר הכנסת אריה דרעי, הנמנה על מנהיגי התנועה אף התבטא בשיחות סגורות, ואמר: "מועצת חכמי התורה לא תתן לנו להיכנס לקואליציה בגלל מתווה קנדל".

בדרך לאופוזיציה? ראשי ש"ס עם נציגי הליכוד ביתנו במהלך המשא ומתן (צילום: פלאש 90)

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי את הדברים אמר דרעי לאחר שיחות עם שניים מחברי מועצת חכמי התורה של ש"ס שהביעו התנגדות למתווה המוצע.

יצויין, כי באם אכן מועצת חכמי התורה תחליט שלא לקבל את המתווה, כפי שהתבטא אריה דרעי, הרי שהדבר סותר במפורש את הדיווח לפיו יאיר לפיד קיבל הצעה משר הפנים אלי ישי ל"מתווה גיוס נוח" אותו תגבש ש"ס, בפרט לאור העובדה שגם ל'מתווה קנדל' לא ממש מסכימים ב'יש עתיד'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות