פרסום ראשון

דרעי, ליברמן, בנט ואלקין נפגשו

המגעים הקואליציונים להקמת ממשלה חדשה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכים כל העת. בצל הדיווחים על התקדמות במגיעם בין 'הליכוד ביתנו' למפלגות 'יש עתיד' ו'הבית היהודי', נודע ל"כיכר השבת" כי בצהריים נפגשו בכנסת אריה דרעי, אביגדור ליברמן, נפתלי בנט וזאב אלקין (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ואלקין (צילום ארכיון: פלאש 90)

פרסום ראשון: בכירי ארבעת המפלגות, ש"ס, הבית היהודי, הליכוד וישראל ביתנו, נועדו היום (חמישי) במשכן הכנסת.

המגעים הקואליציונים להקמת ממשלה חדשה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכים כל העת, בצל הדיווחים על התקדמות במגעים בין 'הליכוד ביתנו' למפלגות 'יש עתיד' ו'הבית היהודי'.

ל"כיכר השבת" נודע כי אריה דרעי, אביגדור ליברמן, נפתלי בנט וזאב אלקין, נפגשו בחדר סגור במשכן הכנסת לפגישה חשאית.

לפי שעה טרם ברור מה ההצעות שנידונות בישיבה אך ל"כיכר השבת" נודע כי הארבעה דנו במשא-ומתן הקואליציוני ובאפשרויות העומדות על הפרק להקמת ממשלה חדשה.

יצויין כי הפגישה נערכה בצל התנגדותו של נפתלי בנט להפר את הברית עם יאיר לפיד, באשר לכניסתם המושתפת לקואליציה, תוך השגת מתווה מוסכם לשוויון בנטל, מתווה אליו מתנגדים המפלגות החרדיות.

אתמול, הליכוד ביתנו פנו לראשי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, עליהם הצהיר נתניהו לא אחת כי אינו מתכוון לוותר כשותפים בממשלתו החדשה, והציעו להם להצטרף לקואליציה רק בשלב מאוחר יותר.

הסיבה לכך היא שאיפתו של נתניהו לצרף תחילה את 'יש עתיד' ו'הבית היהודי', אשר יחד עם 'התנועה' יעניקו לו ממשלה של 68 חברי-כנסת, ובכך לפתור תחילה את סוגיית השוויון בנטל, לאחר שהמתווה המתגבש בין נתניהו לציר בנט-לפיד, מקשה על צירוף החרדים לממשלה.

ההצעה של נתניהו נדחתה בתוקף על-ידי הסיעות החרדיות. אך נתניהו מתכוון להבטיח את צירוף המפלגות החרדיות לממשלה, כדי להימנע מתלות ביאיר לפיד שעשוי ביום מן הימים לפרוש כדי להביא לבחירות חדשות בהן מתכוון להתמודד לראשות הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות