בעקבות הביקורת החרדית?

איילת שקד: "לא נאפשר תחבורה ציבורית בשבת"

זיגזג? בניגוד להצהרות טרם הבחירות לפיהן 'הבית היהודי' יתמוך בנישואין אזרחיים בין יהודיות וגרים רפורמים, ח"כ איילת שקד הצהירה בסוף השבוע במפגש עם צעירים חרדים כי מפלגתה לא תתמוך בתחבורה ציבורית בשבת ובנישואין אזרחיים. "אנחנו מפלגה דתית" • צפו במפגש המלא (פוליטי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
צפו במפגש המלא של שקד והצעירים החרדים (צילום: שלומי כהן, ליל שישי אקטואלי)

ח"כ איילת שקד, מבכירי מפלגת 'הבית היהודי', השתתפה ביום חמישי האחרון במפגש עם כמאה וחמישים חרדים במסגרת פורום 'ליל שישי אקטואלי' במלון לאונרדו בירושלים. במפגש שהונחה על ידי הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין הפתיעה שקד ואמרה כי, בניגוד להצהרותיה בעבר שעוררו על 'הבית היהודי' את זעמו של מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, מפלגתה תתנגד לנישואין אזרחיים ולתחבורה ציבורית בשבת.

"יש את התחום של יחסי דת ומדינה, בו יש תהום בינינו ל'יש עתיד'. אנחנו לא נאפשר כמובן תחבורה בשבת או נישואין אזרחיים או הכרה בזרמים הקונסרבטיביים והרפורמיים, כי אנחנו מפלגה דתית" אמרה ח"כ שקד. היא הוסיפה והסבירה כי החיבור עם יש עתיד בנוגע למו"מ הקואליציוני הוא טקטי והוא נועד לאלץ את הליכוד להכניס את מפלגתה לקואליציה. "מטקטיקה פוליטית, וגם בגלל שפנינו לחרדים ולא נענו בחיוב, יצרנו הבנות עם יש עתיד. ראש הממשלה הוא האדם הכי מוכשר מבחינה פוליטית כיום בישראל, שהוא ימצא את הפיתרון ל'פלונטר' הזה. אנחנו נשב בשמחה עם החרדים בקואליציה" אמרה.

שקד התייחסה גם למתווה הגיוס לצה"ל וחשפה כי 'הבית היהודי' הגיעה להבנות עם מפלגת 'יש עתיד' על מתווה גיוס שהוא שונה באופן משמעותי ממתווה לפיד המקורי. לפי המתווה החדש, לא יהיו מכסות לגיוס, וכן לא יהיה גיוס בכפייה, אלא באמצעות סנקציות כלכליות. "תנו לנו צ'אנס" ביקשה.

בהתייחסה לתחום המדיני הפתיעה שקד כשאמרה שהכי קרוב למפלגת 'הבית היהודי' נמצאים חלקים ב'ליכוד ביתנו' וגם חלקים בש"ס. בהקשר הזה הזכירה שקד את השר אלי ישי כמי שנמצא קרוב אליהם מדינית וכמי שהיא אישית מעריכה. "בתחום המדיני אנחנו הכי ימניים על המפה ואני חושבת שמי שהכי קרוב אלינו היום בפוליטיקה זה חלק מהליכוד (...) ואלי ישי מש"ס, שאותו אני מאוד מעריכה, דרך אגב, על הרבה דברים. יאיר לפיד מתנגד לחלוקת ירושלים מה שבליכוד ונתניהו עצמו כנראה לא מתנגד (...) כך שבתחום המדיני השותפות האמיתית היא עם חלק מהליכוד ועם חלק מש"ס".

פורום 'ליל שישי אקטואלי' הוא זירה של מפגשים בין חרדים לבין אישים בכירים בציבוריות הישראלית. מלבד ח"כ שקד השתתפו בה בעבר שורה של פוליטיקאים בכירים ביניהם, חבר מפלגתה, ח"כ אורי אורבך, יו"ר קדימה שאול מופז, השר דן מרידור ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר