משבר או ספין?

יש עתיד ביטלה פגישת מו"מ קואליציוני עם הליכוד

מפלגת 'יש עתיד' הודיעה הבוקר על ביטול פגישת משא ומתן קואליציוני עם נציגי הליכוד, לאור התעקשותם של אנשי הליכוד לממשלה שתמנה 28 שרים, לעומת דרישת 'יש עתיד' לממשלה שתמנה 18 שרים בלבד. בליכוד מותחים ביקורת על לפיד ששאל "איפה הכסף" אך מסרב לקחת את תיק האוצר (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
משבר? נתניהו ולפיד (צילום: פלאש 90)

משבר או ספין? מפלגת 'יש עתיד' החילונית של יאיר לפיד, הודיעה הבוקר (רביעי) על ביטולה של פגישת משא-ומתן קואליציונית של המפלגה עם נציגי הליכוד ביתנו בכפר המכבייה.

כפי הנראה הסיבה לביטול הפגישה, היא אי ההסכמה בין שתי המפלגות באשר למספר השרים בממשלה הבאה. בעוד 'יש עתיד' מתעקשת על ממשלה שתמנה 18 שרים בלבד, לטענתם, 'הליכוד ביתנו' מעוניינים בממשלה שתמנה 28 שרים.

גורמים פוליטיים מעריכים כי לא מדובר במשבר במשא-ומתן הפוליטי, אלא זהו ספין מבית מדרשו של יאיר לפיד, כחלק מטקטיקת המשא-ומתן הקואליציוני.

אתמול, האשימו בכירים במפלגת הליכוד כי למרות שיאיר לפיד דיבר במהלך קמפיין הבחירות על השאלה "איפה הכסף", הוא מסרב להצעתם לקבל את תיק האוצר.

בעיתון 'ישראל היום', צוטטו בכירים בליכוד כשהם תוהים על-כך ש"כל מערכת הבחירות הוא שאל איפה הכסף, ואילו עכשיו יש לו אפשרות להיות אחראי למקום שבו נמצא הכסף".

לפי הדיווחים, לפיד מסרב לקבל את תיק האוצר בטענה כי אי-אפשר להצליח במשרד אם ראש הממשלה לא מעוניין בהצלחת השר.

בליכוד הוסיפו וטענו כי תיק האוצר הוצע רק ליאיר לפיד, ודחו את הפרסומים כי יו"ר הבית היהודי גם קיבל הצעה לתפקיד ונענה לה בחיוב. גם בבית היהודי הכחישו את הפרסום.

באשר להתעקשותו של לפיד לקבל את תיק החוץ, בליכוד שבים ומבהירים כי התיק שמור לאביגדור ליברמן, כפי סוכם בינו לבין נתניהו.

בתוך כך, הבוקר פורסם בעיתון 'מעריב' כי 'יש עתיד' הציבו שורת דרישות לשינוי הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. בין היתר הם דורשים הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, הקלות בגיור, לאפשר לפסולי חיתון להינשא ולהביא לשינויים בהתנהלות הרבנות הראשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר