המשא ומתן שלא נגמר

רוטציה בתיק החינוך? צוותי 'הליכוד' ו'יש עתיד' נפגשים

בצל המחלוקת החריפה בין הצדדים על תיק החינוך, נפגשים נציגי 'הליכוד' ו'יש עתיד' בניסיון להגיע להבנות שיאפשרו חתימה על הסכם קואליציוני. אחת ההצעות שהועלתה היא כי שתי המפלגות יכהנו בתפקיד ברוטציה. המחלוקת צפויה להתמקד בשאלה מי ימונה לתפקיד בחלקה הראשון של הקדנציה (פוליטי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
רוטציה? סער ופירון (צילום: פלאש 90)

המשא-ומתן שלא נגמר: צוותי המו"מ של 'הליכוד' ו'יש עתיד' חידשו בצהריים (שלישי) את הדיונים על המשא-ומתן הקואליציוני. הצדדים נפגשים במשרדו של רואה חשבון משה ליאון ברמת גן.

בשעות הבוקר, המאבק על תיק החינוך בין המפלגות החריף, וב'יש עתיד' לא היססו לאיים בהליכה לבחירות במידה והליכוד לא יוותר על התיק. מנגד, בליכוד הבהירו כי לא יוותרו על התיק.

לפי הדיווח בכלי התקשורת, כעת נשקלת האפשרות כי התיק יינתן לשתי המפלגות ברוטציה, כך שגדעון סער ושי פירון יחלקו ביניהם את הכהונה בתפקיד שר החינוך.

גם במידה והצעה זו תעלה על השולחן, הרי שהצדדים צפויים להתעמת ביניהם מי יכהן ראשון בתפקיד, כאשר שני המפלגות צפויות לדרשות כי הח"כ מטעמם יכהן בתפקיד בחציה הראשון של הקדנציה.

במפלגות החרדיות מקווים כי נתניהו יעמוד על שלו ולא ייסוג מדרישתו למנות את גדעון סער לתפקיד, וזאת בצל החשש מפני האפשרות ששי פירון יכהן בתפקיד.

הבוקר, נחשף פרצופו של שי פירון שפסק לפני מספר שנים כי אין למכור בית לערבי בעיר חיפה. ב'גלי צה"ל' נחשף כי פירון פסק באתר 'כיפה' באשר לעיר חיפה כי "אין למכור את הבית לערבי, ובעיקר כשיש בכך איסור של 'לא תחונם', ולמכור לערבים בית בעיקר לאור המאבק המתנהל בימים אלה הוא ממש בחזקת איסור".

ב'יש עתיד' טוענים כי הפרסום הבוקר הוא חלק מהמהלך לסיכול כהונתו של פירון בתפקיד שר החינוך.

מלשכתו של פירון מסרו בתגובה לפרסום ב'גלי צה"ל' כי "המענה שנתן הרב פירון הוא המענה שנותנת ההלכה, ואינו מייצג את עמדותיו האישיות. בנושא מכירת הדירות לערבים, הרב פירון אינו עומד מאחורי הפסיקה ההלכתית בנושא, ופועלו בשנים האחרונות לקירוב לבבות בין ערבים ליהודים עומד כהוכחה ניצחת לכך".

בתגובה לדברים, כינתה ג'ודי שלום ניר מוזס את הרב פירון בתואר 'גזען' ואמרה כי "לא מוכנה שגזען חשוך יחנך את הילדים שלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר