מהפך ברגע האחרון?

בליכוד מאיימים: נוותר על לפיד ונכניס את החרדים

במפלגת 'הליכוד ביתנו' מתחילים לאבד את הסבלנות אל מול מסע ההתעקשות של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ומאיימים כי במידה ולא תחול התקדמות ממשית במשא-ומתן, הם יפנו חזרה אל המפלגות החרדיות לצרפם לממשלה החדשה. "כלו כל הקיצים, הגענו לרגע ההכרעה", אומרים בליכוד (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מהפך? נתניהו (צילום: פלאש 90)

מהפך? במפלגת 'הליכוד ביתנו' מתחילים לאבד את הסבלנות אל מול מסע ההתמרחות של יאיר לפיד, ומאיימים כי יפנו חזרה אל המפלגות החרדיות לצרפם לממשלה החדשה.

לפי הדיווח בערוץ 10, בליכוד מאיימים על יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד כי הזמן להקמת ממשלה הולך ואוזל, ואם לא תירשם התקדמות משמעותית הם יפנו אל המפלגות החרדיות.

האיום של הליכוד מגיע לאחר שלפיד דחה את ההצעה כי במשרד החינוך תהיה במהלך הקדנציה רוטציה בין גדעון סער לשי פירון. כעת, אומרים בליכוד, הזמן קצר ונתניהו לא רוצה להגיע למוצאי שבת כשאין לו ממשלה מורכבת.

על פי הדיווח בחדשות 10, בליכוד אומרים כי אם מחר (רביעי) לא תרשם התקדמות משמעותית, הרי שכלו כל הקיצים. "הגענו לרגע ההכרעה ונחזיר את המפלגות החרדיות לתמונה", הם אומרים.

"בשלב הזה נלחץ גם על נפתלי בנט", אומרים בליכוד, "ונאמר לו אין לנו ממשלה, זה המצב".

המאבקים והמחלוקות שנותרו עדיין בין 'יש עתיד' לליכוד ביתנו', הם סביב תיק החינוך ותיק הפנים, כאשר כל אחת מהמפלגות דורשת את התיקים הללו לחברי מפלגתה.

ב'יש עתיד' דורשים שהממשלה הבאה תמנה רק 21 שרים, מה שמאלץ את נתניהו לחזור בו מההסכם עם ציפי לבני ולהפחית לה את תפקיד השר השני, אך לבני מתנגדת לכך נחרצות. לפיד הציע לליכוד כי יתנו ללבני את התיק השני על חשבון הליכוד, העיקר שרף 20 השרים לא יחצה.

בנתיים נראה כי ישנו משבר ראשון בין נפתלי בנט ויאיר לפיד, סביב הדרישה המשותפת של שניהם לקבל את תפקיד יו"ר וועדת הכספים, מה שמלמד על חוסר תיאום בין השניים.

הפרשן הפוליטי רביב דרוקר אמר הערב כי יש כעסים רבים מכל צדדי המשא ומתן, כולל מצד נפתלי בנט כלפי יאיר לפיד. לדבריו, בבית היהודי טוענים כי הרבה מהישגיו של לפיד הגיעו על-גבי הבית היהודי, אך למרות זאת הוא ממשיך להתעקש.

עם זאת, הוסיף דרוקר כי האיום להביא את החרדים, איום שקיים, הוא איום ריק מכדורים, וכי איווט ליברמן אמר היום בשיחות סגורות כי במידה ויקראו עכשיו לחרדים הם יסחטו את הליכוד בגלל הזמן הקצר שנותר להרכת הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות