נתניהו מתגונן: "שמרנו על הרוב"; אדלשטיין מועמד ליו"ר הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניסה לגונן בישיבת סיעת 'הליכוד ביתנו' על ההסכמים הקואליציוניים המתגבשים ואמר: "שמרנו על הרוב בממשלה ועל התיקים החשובים". בישיבת הסיעה נבחר יולי אדלשטיין למועמדה לתפקיד יו"ר הכנסת. רובי ריבלין נמנע (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מתגונן. נתניהו (צילום: אבי פרץ, גיל יוחנן- ynet )

מנסה להתגונן: ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (חמישי) את סיעת 'הליכוד ביתנו' במשכן הכנסת, כאשר ההסכם הקואליציוני עשוי להיחתם בשעות הקרובות.

נתניהו, מודע לביקורת הקשה שהוא סופג, גם מתוך הבית, על התקפלותו המוחלטת וכניעתו כמעט לכל הדרישות של יאיר לפיד ונפתלי בנט, ומנסה כעת להתגונן.

"עשינו את המיטב עם 31 מנדטים", אמר נתניהו בפתח ישיבת הסיעה, "שמרנו על התיקים החשובים. החזרנו את תיק הביטחון והשארנו אצלנו את תיק החוץ. יש מצבור של תחומי אחריות שמאפשרים לנו לעשות דברים חשובים. התנאי להצלחה הוא שיהיה לנו רוב בממשלה ופעלנו יחד על מנת שיהיה לנו רוב בממשלה".

נתניהו עדכן על המשא ומתן ועל האתגרים של הממשלה: "אנחנו עסוקים בסגירת הפרטים האחרונים של ההסכמים הקואליציוניים. הקדנציה הקרובה תהיה אחת המאתגרות בתולדות המדינה, אין אני אומר זאת מן השפה אל החוץ, זאת לא הגזמה. עומדים בפנינו אתגרים ביטחוניים ומדיניים. החשוב הוא שהממשלה הזאת תוכל לתת מענה לאתגרים".

לסיום פנה נתניהו לשר האוצר הנכנס יאיר לפיד ואמר: "אני מבקש לומר כמה מילים לשר האוצר המיועד יאיר לפיד, המשימה הראשונה היא להעביר תקציב, על מנת להתמודד עם אתגרי הכלכלה אל מול הטלטלה העולמית, אני אתן גיבוי מלא להעברת תקציב אחראי, אנחנו נעשה כל מה שצריך גם בתחום המדיני וגם בתחום הכלכלי".

ח"כ אביגדור ליברמן אמר כי "תמיד צריך לוותר ותמיד יש ביקורת על התוצאות של המו"מ הקואליציוני. זה יעבור מהר. ההערכה של הממשלה הזאת תיבחן רק בביצוע וביכולת להתמודד עם האתגרים שדיברנו עליהם".

יו"ר הכנסת המודח ראובן (רובי) רבלין אמר בפתח הישיבה, בה אמורים חבריו לבחור את מועמדם לתפקיד יו"ר הכנסת: "לעולם לא ארים יד בעד הדחתי, אבל אם יש מועמד מוסכם על כל חברי סיעתי, אני כמובן מקבל זאת".

במהלך ישיבת הסיעה, נבחר יולי אדלשטיין למועמדה לתפקיד יו"ר הכנסת. כל חברי-הכנסת תמכו במועמדותו למעט רובי ריבלין, היו"ר המודח שנמנע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר