אחרי חודש של מאבקים:

בנט ישמש בתפקיד שר הדתות, הרב בן דהן סגנו

יו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט צפוי לשמש שר הדתות בממשלת נתניהו השלישית. ח"כ הרב אלי בן דהן מ'הבית היהודי' ישמש כסגנו של בנט במשרד. בש"ס לא רצו לראות את בן דהן בתפקיד, מחשש שיתנקם בעסקניהם - משום שלטענתו הביאו להדחתו (בחדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר וסגנו. בנט ובן דהן (צילום: פלאש 90)

לאחר חודש של מאבקים סביב השאלה מי ישמש בתפקיד שר הדתות, היום כבר ברור כי יו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט ימלא את התפקיד בממשלת נתניהו השלישית, ובמקביל ישמש גם כשר הכלכלה.

ח"כ הרב אלי בן דהן מ'הבית היהודי' ישמש כסגנו של בנט במשרד.

בתחילה דובר שבן דהן ישמש כסגן ללא שר מעליו, אך הערב מתתברר שבנט ישמש בתפקיד שר הדתות. בנוסף, בנט ישמש גם כשר לענייני התפוצות וירושלים.

על תיק הדתות התעמתו ערב הבחירות תנועת ש"ס ו'הבית היהודי'. בש"ס לא רצו לראות את בן דהן בתפקיד, מחשש שיתנקם בעסקני ש"ס שלטענתו הם אלה שהדיחו אותו מתפקידו הקודם כמנכ"ל בתי הדין הרבניים.

מי שמחזיק כיום בתפקיד שר הדתות הוא יעקב מרגי מש"ס.

לפני כחודש, הצהיר ח"כ הרב בן דהן, סגן שר הדתות, כי "צריך לחולל שינוי עמוק בנושא מבנה הרבנות, רישום הנישואין, כשרות. יש הרבה דברים שצריך להסדיר. צריך למשל להתאים את בתי הדין ובתי העלמין לקדמה".

עוד מתוכניותיו של בן דהן: כיום הראשל"צ והרב הראשי לישראל הוא זה שמחזיק בתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול. לבן דהן זה מפריע, והוא מציב יעד יומרני משהו — לקחת מהרב הראשי את תפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול.

"לרב ראשי יש הרבה מאוד תפקידים ששואבים אותו ואין לו זמן להקדיש לבתי הדין", אמר בן דהן והוסיף: "ברגע שנשיא בית הדין הוא נטו בתפקיד הזה, הוא יכול להזמין דיינים ולבדוק למה פסקי הדין שלהם מתעכבים, או למה הם יוצאים לפני הזמן. עוד שינוי חשוב — להעביר את כובד המשקל מהרכב מלא לדיין יחיד. זה יזרז את העסק ויהיה לחץ על דיין שלא יוכל לאחר או להבריז. ככה גם נשלש את מהירות הדיונים למען הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר