הממשלה אישרה: כהונת הרבנים הראשיים הוארכה ב-4 חודשים

הממשלה אישרה בישיבתה הראשונה: כהונת הרבנים הראשיים לישראל תוארך ב-4 חודשים, עד לקיומם של בחירות לרבנות הראשית. הצעד נכלל בהסכם עם 'הבית היהודי' (חדשות,פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים לישראל (צילום: פלאש 90)

הרבנים הראשיים ימשיכו בתפקידם: במהלך ישיבת הממשלה הראשונה, אישרו חברי הממשלה את המשך כהונת הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר והרב יונה מצגר בארבעה חודשים, או עד בחירת רבנים חדשים.

בהודעה שיצאה מישיבת הממשלה נכתב: "הממשלה אישרה הערב פה אחד את טיוטת חוק הרבנות הראשית לישראל (הוראת שעה), לפיה תוארך כהונתם של הרבנים הראשיים המכהנים, אשר כהונתם עומדת להסתיים בתאריך 24/03/13, בפרק זמן של ארבעה חודשים או עד לבחירתם של רבנים ראשיים חדשים, המוקדם מבין השניים".

טיוטת החוק הועברה לפי בקשת מפלגת 'הבית היהודי', דבר שהוסכם עליו ערב סגירת ההסכם הקואליציוני.

כעת ב'הבית היהודי' נערכים להעביר חוק שיאפשר לרבנים המכהנים להתמודד לכהונה נוספת, וזאת בכדי לאפשר לראשל"צ הרב עמאר להתמודד (ועל פי ההערכות, גם לנצח) פעם נוספת על התפקיד לעשר שנים נוספות.

בתוך כך, בישיבת הממשלה אושרו חברי הקבינט המדיני בטחוני החדשים. בראש הקבינט יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו. החברים בו יהיו: שר הביטחון משה יעלון, שר האוצר יאיר לפיד, השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ, שרת המשפטים ציפי לבני, שר התמ"ת נפתלי בנט והשר להגנת העורף ושר התקשורת גלעד ארדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר