בנט מגיב לאובמה: "מדינה פלסטינית אינה דרך נכונה"

שר הכלכלה והמסחר ח"כ נפתלי בנט מגיב לנאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה שעודד את רעיון הקמת שתי המדינות ואומר כי הקמת מדינה פלסטינית אינה הדרך הנכונה (חדשות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
בנט, שולל את רעיון שתי המדינות (צילום: פלאש 90)

לאחר שאמש נמנע שר הכלכלה נפתלי בנט מלהגיב להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה ישראל מחוייבת לפתרון שתי המדינות לשני העמים, הערב, לאחר נאומו של הנשיא האמריקני ברק אובמה, מגיב בנט, ואומר כי הקמת מדינה פלסטינית איננה הדרך הנכונה.

"דבריו של אובמה בוודאי באו מתוך דאגה לישראל ומתוך ידידות אמת, אך את תוצאות הנסיגה הקודמת שלנו חווינו הבוקר בשדרות ובאלפי קורבנות לאורך השנים האחרונות" כתב ח"כ ושר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט בעמוד הפייסבק שלו.

"מדינה פלסטינית אינה הדרך הנכונה. הגיע הזמן לתפיסות חדשות ויצירתיות לפתרון הסכסוך במזרח התיכון, בכלל, אין עם הכובש בתוך ארצו". הגיב בנט לנאומו של אובמה.

כזכור, הערב (חמישי) נשא נשיא ארה"ב נאום מחבק במיוחד כלפי העם היהודי וישראל, כשלסיום קרא לצעירים הישראלים לשכנע את ההנהגה הפוליטית לגרום להנעת תהליך השלום.

"אין עוררין על כך שישראל מתמודדת עם פלגים פלסטיניים הפונים לטרור ומנהיגים פלסטינים שהחמיצו הזדמנויות היסטוריות, אבל חייבים להכיר בזכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית ולצדק. שימו את עצמכם בנעליהם, תסתכלו על העולם דרך העיניים שלהם. לא הוגן שילדה פלסטינית לא יכולה לגדול במדינה משלה" אמר הנשיא האמריקני.

"אותה ילדה צריכה לחיות עם נוכחות של צבא זר ששולט בתנועות שלה ושל בני משפחתה, אין זה צודק כשאלימות של מתנחלים נגד פלסטינים אינה מטופלת. הן כיבוש והן גירוש אינם מהווים תשובה".

אובמה המשיך וקרא לישראלים לתמוך ברעיון שתי המדינות: "רק אתם יכולים לקבוע איזו מין דמוקרטיה תהיה לכם, אבל זכרו שכשאתם עושים החלטות אלו אתם תגדירו לא רק את עתיד יחסיכם עם הפלסטינים, אלא גם את עתיד ישראל. כפי שאמר אריאל שרון: לא ניתן לשמור על מדינה יהודית ודמוקרטית ובאותו זמן לשלוט בכל ארץ ישראל. אם נתעקש לשמור על החלום כולו, נאבד את כולו".

כזכור, בעבר הביע ח"כ נפתלי בנט התנגדות לרעיון שתי המדינות: "אין מקום בחלקת האלוקים הקטנה שלנו למדינה נוספת, לפני כל דיון צריך להגיד שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אני מרגיש בטוח כשאחים שלי שומרים עליי מהרי בנימין", אמר בנט בנאומו הראשון בכנסת.

"אנו מתנגדים לכל סוג של מדינה פלסטינית ממערב לירדן" נכתב במצע מפלגתו של בנט, לפי 'הבית היהודי', אין מתווה או פתרון מושלם, ולכן, דבקים בבית היהודי בתכנית אחרת של בנט, המציעה סיפוח חלקי, באופן שלדבריהם ישים סוף לקריאות ה"אפרטהייד".

"ב”שוק הרעיונות” הישראלי היו קיימים עד כה שני פתרונות בלבד: הקמת מדינה פלסטינית על מרבית שטחי יהודה ושומרון או סיפוח מלא של יהודה ושומרון על שני מיליון הערבים שבתוכם. לדעתנו, שני הפתרונות הללו אינם ישימים ושניהם מסכנים את עתידה של מדינת ישראל. ההנהגה הפלסטינית אינה חפצה ביו”ש אלא בכל מדינת ישראל, לכן אין פתרון מושלם בדורנו" נכתב במצע הבית היהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר