ביקורת חריפה

ליברמן נגד נתניהו: הפיוס עם ארדואן - שגיאה חמורה

הפיוס הישראלי עם טורקיה: ליברמן מבקר בחריפות את נתניהו ואומר כי מדובר ב"שגיאה חמורה". נתניהו מסביר: הפיוס הגיע עקב המצב החמור מעבר לגבול הסורי (חדשות, מדיני)

יוסף פאר | כיכר השבת |
נתניהו וליברמן (צילום: פלאש 90)

הפיוס עם טורקיה וההתנצלות הישראלית על אסון המרמרה: שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן מבקר בחריפות את החלטתו של ראש הממשלה להתנצל בפני ראש הממשלה הטורקי, ואומר כי מדובר ב"שגיאה חמורה". מנגד, נתניהו מסביר כי שיקום היחסים הגיע בעקבות ההידרדרות בסוריה.

"לפני כניסת השבת שוחחתי עם ראש ממשלת טורקיה. אחרי שלוש שנים של נתק ביחסי ישראל-תורכיה החלטתי שזה הזמן לשקם אותם" סיפר נתניהו.

לדבריו: "המציאות המשתנה סביבנו מחייבת אותנו כל הזמן לבחון מחדש את מערכת היחסים שלנו עם המדינות באזור. בשלוש השנים האחרונות עשתה מדינת ישראל מספר ניסיונות להביא לסיום הנתק בינינו לבין טורקיה".

"העובדה שבסוריה המשבר מחריף מרגע לרגע היתה שיקול מרכזי בעיניי. סוריה מתפוררת, ומאגרי הנשק העצומים והמתקדמים בתוכה מתחילים ליפול לידי גורמים שונים. הסכנה הגדולה היא נפילת מצבורי הנשק הכימי בידי ארגוני טרור".

"המציאות בסוריה, שכוללת בין השאר התבססות של גורמי ג'יהאד עולמי על גבולנו בגולן" הסביר נתניהו, "מייצרת אתגרים גדולים למערכת הביטחון שלנו. אנו עוקבים אחרי הנעשה שם וערוכים להגיב בהתאם. חשוב שטורקיה וישראל שגובלות עם סוריה יוכלו לתקשר זו עם זו, והדבר רצוי גם מול אתגרים אזוריים נוספים".

"בנוסף, סיפר נתניהו "ביקורו של נשיא ארה"ב אובמה יחד עם מזכיר המדינה קרי יצרו הזדמנות מדינית לסיום המשבר. לכן, לקראת סיום ביקורו של הנשיא האמריקני החלטתי להתקשר לראש ממשלת תורכיה כדי להביא לפתרון המשבר ולתיקון היחסים בין המדינות".

ליברמן: "שגיאה חמורה"

מנגד כאמור, שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן ביקר בחריפות את החלטתו של ראש הממשלה להתנצל בפני הטורקים ואמר: "ההתנצלות של מדינת ישראל על פעילותם של חיילי צה"ל נגד ארגון טרור היא שגיאה חמורה. כל מי שצפה בתמונות שצולמו על ספינת ה"מאווי מרמרה" מבין מעל לכל ספק שחיילי צה"ל פעלו מתוך הגנה עצמית מול פעילים של ארגון ה-IHH, שמוכר כארגון טרור גם במדינות אירופה ובהן גרמניה והולנד".

"התנצלות כזו פוגעת במוטיבציה של חיילי צה"ל ובנכונות שלהם לצאת למשימות כאלה בעתיד ומחזקת את הגורמים הקיצוניים באזור. חמורה עוד יותר היא העובדה שההתנצלות פוגעת גם במאבק הבלתי-מתפשר של עם ישראל על צדקת הדרך, על מוסריותו ועל מוסריות חייליו".

"אני מעריך את היחסים הטובים ששררו שנים רבות בין העם היהודי לעם התורכי, אך ההנהגה הנוכחית בתורכיה בראשות רה"מ ארדואן ושר החוץ דאוטולו, היא האחראית הבלעדית להידרדרות היחסים בין המדינות. השתלחותו של ארדואן בישראל בכל הזדמנות אפשרית, החל מהתקפתו על הנשיא פרס ב-2009 בועידת דאבוס ועד לדבריו לפני מספר שבועות על-כך שהציונות היא גזענות ופשע נגד האנושות, וסירובו להתנצל על אמירה זו מפורשות ובמקביל להתנצלות הישראלית, פוגעת בכבודה ובמעמדה של ישראל באזור ובעולם כולו". הגיב ליברמן להתנצלות הישראלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר