מגבשים תקציב

נתניהו: "הקיצוץ בביטחון יופחת, לא על חשבונכם"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז הבוקר על הפחתה בקיצוץ של תקציב הביטחון, אולם הבהיר כי פיתוח מערכות ההגנה יימשכו, למרות הקיצוץ. "התקציב שאני מציע נותן את האיזון הנכון בין צרכי המשק וצרכי הביטחון על מנת לאפשר לנו להשיג את שני היעדים" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מקצץ ומתרץ. נתניהו (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז הבוקר (שני) על הפחתה בקיצוץ של תקציב הביטחון, אולם הבהיר כי פיתוח מערכות ההגנה יימשכו, למרות הקיצוץ. "ישבנו אתמול עד שעה מאוחרת על תקציב הביטחון, החלטתי להביא בפני הקבינט החלטה שעיקרה קיטון בתקציב המוצע של מיליארד שקל, שלא יבוא על חשבון הציבור", אמר.

"אני מבקש להבהיר שצה"ל ומפקדיו, לוחמיו וכלי הנשק שלו חיוניים לבטחון ישראל. הן בהגנה, והן בהתקפה. אלו שתי חזיתות מרכזיות, חזית ההתקפה ברורה וחזית ההגנה הולכת ומתרחבת. לכלול את העורף כולו ומדינה ישראל כולה. לכן, אנו צריכים שצה"ל ימשיך בתהליך ההתייעלות שלו אבל אנחנו צריכים גם עוד כיפות ברזל".

נתניהו המשיך: "אני מאמין גם שהתקציב שאני מציע נותן היום את האיזון הנכון בין צרכי המשק וצרכי הביטחון על מנת לאפשר לנו להשיג את שני היעדים הללו, אף על פי שתמיד יש פשרה במקרים כאלו ואני חושב שזו הפשרה הנכונה.

"הדבר החשוב ביותר, הוא שהממשלה היום תעביר את התקציב. מבחינת הצרכים הלאומיים של מדינת ישראל במשבר הכלכלי העולמי, חשוב שמדינת ישראל תתכנס ותעביר תקציב. ההחלטה הזאת על תקציב הביטחון תאפשר לנו להעביר את התקציב. במדינת ישראל בסוף היום יהיה תקציב.

"במקביל אנחנו צריכים להמשיך לפתח את מנועי הצמיחה. אני מאמין שהביקור שלי בסין יסייע לאחד ממנועי הצמיחה ולפתיחת השוק הישראלי, יותר נכון פתיחת אסיה, ליזמים ולחברות ישראלים, והדבר הזה יכול לתת לנו תוספת תמיכה חשובה.

"במקביל, נצטרך להמשיך ברפורמות המדיניות בתוך ישראל, ובראשן הרפורמה בנמלים, ויהיו גם רפורמות אחרות התחלנו בזה ונמשיך בזה. הדברים הללו: העברת תקציב אחראי, והמשך רפורמות ליצירת מנועי צמיחה הם שלדעתי יבטיחו את עתידנו הכלכלי בשנים הקרובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר