לקראת חקיקת מתווה הגיוס

ישראל ביתנו: נתנגד לחוק הגיוס אם לא יכלול ערבים

שלב האיומים נגד הצעת חוק הגיוס החל: שרי 'ישראל בתינו' מאיימים, כי באם המגזר הערבי לא ייכלל בהצעת החוק, המפלגה תצביע ביום ראשון הקרוב נגד ההצעה. השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' אמר: "החוק עדיין חסר מרכיבים משמעותיים בכל הנוגע לשירות בני המיעוטים שיש לקבוע כבר עכשיו" (פוליטי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)

חוק הגיוס המוצע נתקל בהתנגדות של חברי 'ישראל ביתנו': במפלגתו של ח"כ אביגדור ליברמן מאיימים, כי אם בחוק המוצע לא יכללו גם בני מעוטים, הרי ששרי המפלגה יצביעו נגד החוק.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' אמר: "על אף שבהצעה הוכנסו תיקונים חשובים שעליהם עמדה המפלגה, וביניהם הארכת משך השירות של חיילי ישיבות ההסדר וקביעת סנקציות פליליות נגד משתמטים. החוק עדיין חסר מרכיבים משמעותיים".

אהרונוביץ', חבר הוועדה לשוויון בנטל הבהיר מהם השינויים אותם היה רוצה לראות בהצעת החוק: "באשר למקורות התקציב למימונו והן בכל הנוגע לשירות בני המיעוטים כשיש לקבוע כבר עכשיו בחוק, כי בתום תקופת המעבר של 5 שנים יגויסו גם הם".

אהרונוביץ' אף איים, כי באם הצעת החוק תוגש ביום ראשון ללא השינויים אותם דורשת מפלגתו, הרי ששרי 'ישראל ביתנו' יצביעו נגד ההצעה. "אם תובא ההצעה להצבעה כבר ביום ראשון הקרוב, ללא שהוכנסו בה השינויים הנדרשים, בכוונתי להצביע נגד ההצעה וכך ינהגו גם כל שרי ישראל ביתנו בהצבעה בממשלה".

כזכור, השר יעקב פרי, שעמד בראשות הוועדה אמר לאחר הגשת טיוטת הצעת החוק כי "מדובר בתיקון היסטורי לחוק שירות ביטחון, אשר קובע- כולם נושאים בנטל. אחרי יותר מחודשיים של עבודה אינטנסיבית ויסודית, אשר נעשתה מתוך תחושת שליחות אמיתית של כל אחת ואחד מששת השרים ובבחינת כלל הרגישויות החברתיות הייחודיות של החברה החרדית".

השר פרי הוסיף ואמר כי "ביום ראשון תתכנס הוועדה לאשר את תיקוני החקיקה הנדרשים וכולי תקווה כי נצא לדרך חדשה, אשר תשנה את המציאות כבר החל מחודש אוגוסט הקרוב".

בין הצעדים שנכללו בטיוטת הצעת החוק: דחיית שירות לשם לימוד תורה עד גיל 21, פטור ל-1,800 "מתמידים" שיקבעו ע"י שר הביטחון, תמריצים לישיבות שיעודדו גיוס, מסלול 'הסדר' לחרדים, וסנקציות למשתמטים. לצעדים המלאים - לחצו כאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר