מתקפה חריפה נגד טיוטת חוק פרי

יו"ר הקואליציה: "זה קמפיין אנטי חרדי, לא שוויון בנטל"

המתקפות נגד חוק הגיוס: יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין יוצא במתקפה נגד החוק המתוכנן. לדבריו: "זה לא שוויון בנטל זה בלוף, זאת עבודה בעיניים, זה קמפיין אנטי חרדי ולא קמפיין לשוויון בנטל". לוין הסביר: יש לכלול גם את המגזר הערבי בהצעת החוק. יש עתיד: "זה המתווה האפשרי היחיד בזמן הזה" (פוליטי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ח"כ יריב לוין (צילום: פלאש 90)

יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, מצטרף להתקפות נגד חוק פרי המתוכנן, ואומר כי מדובר ב"בלוף". בראיון לערוץ 10 אמר לוין: "זה לא שוויון בנטל זה בלוף, זאת עבודה בעיניים, זה קמפיין אנטי חרדי ולא קמפיין לשוויון בנטל".

לוין הסביר מדוע הוא נגד הצעת החוק במתכונתה הנוכחית ואמר: "שוויון בנטל זה שוויון לכולם וזה חייב לכלול את האוכלוסייה הערבית, גם שם ראוי לעשות אבחנה מסוימת. ראוי לבחון את גיוסם של הערבים הנוצרים לצבא. הם רוצים את זה. יש עוד סוגיה במחלוקת - הארכת השירות של בני ישיבות ההסדר. זו סטייה מפורשת מההסכמים הקואליציוניים".

מאידך, ח"כ עופר שלח (יש עתיד) אמר: "המתווה הזה הוא המתווה האפשרי היחיד בזמן הזה והוא זה שיאושר - או שלא יאושר כל מתווה. יהיה גיוס בני מיעוטים בהתנדבות, לשירות אזרחי בלבד".

כזכור, בשבוע שעבר הבהירו ב'ישראל ביתנו' כי יתנגדו להצעת החוק כפי שהופיעה בטיוטה שנחשפה בשבוע שעבר ב-ynet. וזאת עקב אי הכללת המגזר הערבי בהצעת החוק.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' אמר: "על אף שבהצעה הוכנסו תיקונים חשובים שעליהם עמדה המפלגה, וביניהם הארכת משך השירות של חיילי ישיבות ההסדר וקביעת סנקציות פליליות נגד משתמטים. החוק עדיין חסר מרכיבים משמעותיים".

אהרונוביץ', חבר הוועדה לשוויון בנטל הבהיר מהם השינויים אותם היה רוצה לראות בהצעת החוק: "באשר למקורות התקציב למימונו והן בכל הנוגע לשירות בני המיעוטים כשיש לקבוע כבר עכשיו בחוק, כי בתום תקופת המעבר של 5 שנים יגויסו גם הם".

אהרונוביץ' אף איים, כי באם הצעת החוק תוגש ביום ראשון ללא השינויים אותם דורשת מפלגתו, הרי ששרי 'ישראל ביתנו' יצביעו נגד ההצעה. "אם תובא ההצעה להצבעה כבר ביום ראשון הקרוב, ללא שהוכנסו בה השינויים הנדרשים, בכוונתי להצביע נגד ההצעה וכך ינהגו גם כל שרי ישראל ביתנו בהצבעה בממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר