פרסום ראשון

המירוץ לרבנות: הגר"ע יוסף והרב עמאר ייפגשו

המירוץ לרבנות הראשית: ל'כיכר השבת' נודע, כי הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר צפוי להגיע לביתו של מרן הגר"ע יוסף ולשוחח עמו על נושא הבחירות לרבנות הראשית לישראל. בתוך כך, יו"ר הכנסת פנה למפלגת 'התנועה' וביקש הסבר להטלת הוטו נגד חוק עמאר. ח"כ מאיר שטרית ל'כיכר': לא נסיר הוטו (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ייבחר שנית? הרב עמאר עם הגר"ע יוסף (צילום: פלאש 90)

המירוץ לרבנות הראשית לישראל: הבוקר (רביעי) צפוי הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר, להגיע לתפילת שחרית במעונו של מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף, כשלאחר התפילה צפוי הרב עמאר לשוחח עם הגר"ע יוסף על נושא הבחירות לרבנות הראשית, ולהודות לו על תמיכתו במועמדותו לכהונה שנייה. כך נודע ל'כיכר השבת'

יצויין כי הפגישה הייתה אמורה להתקיים אמש, אף בשל לוח זמנים צפוף היא נדחתה למחר בבוקר.

כזכור, יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין שיגר אמש (שלישי) מכתב ליו"ר סיעת 'התנועה' ח"כ מאיר שטרית, בו הוא מבקש ממנו הסברים מדוע 'התנועה' הגישה הוטו על 'חוק עמאר'.

לוין הסביר במכתב כי 'חוק עמאר' עוגן בהסכם הקואליציוני עם 'הבית היהודי' בשונה מ'חוק שטרן' שלא עוגן באף הסכם קואליציוני.

עוד כתב לוין לשטרית, כי על פי ההסכם הקואליציוני 'הבית היהודי' היא המפלגה היחידה שיכולה להטיל וטו בנושאי דת.

ח"כ מאיר שיטרית אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי 'התנועה' תסיר את הוטו מעל חוק עמאר רק במידה והבית היהודי יסירו את הוטו מעל 'חוק שטרן'.

כזכור, אתמול פרסמנו לראשונה ב'כיכר השבת' כי 'חוק עמאר 'נתקע' שוב כאשר ח"כ מאיר שטרית מ'התנועה' הטיל וטו על הצעת החוק בפני הנהלת הקואליציה.

משמעות הטלת הוטו הייתה הנמכת הסיכויים להעברתו של חוק עמאר.

לא נסיר הוטו, ח"כ מאיר שיטרית (צילום: פלאש 90)

בלשכתו של הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר מקווים כי לבני תסיר את הוטו ובכך תיסלל שוב דרכו של הרב עמאר לכהונה שנייה ברבנות הראשית לישראל.

מוקדם יותר הערב, הודיעו גורמים ב'הבית היהודי' כי אין בכוונתם למשוך את הוטו שהטילו על חוק שטרן המבקש להגדיל את הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל.

עם זאת, אמרו בבית היהודי, כי יימנו לפחות 10 נשים לגוף הבוחר, כאשר המינויים של שר הדתות נפתלי בנט לגוף יהיו במכוון מינויים של נשים.

יו"ר הסיעה ח"כ איילת שקד, הסבירה את אי הורדת הוטו מ'חוק שטרן' ואמרה: "הפתרון שהבאנו יביא לשילוב נשים בגוף הבוחר במקום לסדר עבודה לעסקנים ופוליטיקאים. אנו ממשיכים תהליך של חיזוק מעמד האישה שהחל אתמול בכך שפעם ראשונה מונתה חברת כנסת אישה מהבית היהודי לוועדה לבחירת דיינים, ונמשכת היום עם התחייבותו של השר בנט לשלב את מקסימום הנשים המותר בגוף הבוחר. הגוף הבוחר החדש יורכב בין היתר מח"כיות, שרות, נשות ציבור וראשת עיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר