נפתלי בנט: "נעביר חוק לבחירת רב ראשי אחד"

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט, הודיע כי בכוונתו להעביר חוק לפיו ימונה רב ראשי אחד בלבד למדינת ישראל. "הגיע הזמן שיהיה לנו רב ראשי אחד" אמר השר בנט (חדשות, פוליטי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
שר הכלכלה נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

הבחירות לרבנות הראשית: יו"ר מפלגת 'הבית היהודי' ח"כ נפתלי בנט, הודיע על כוונתו להעביר עוד במהלך הקדנציה הנוכחית חוק, לפיו ימונה רב רב ראש אחד למדינת ישראל, ולא 2 כפי המצב כיום.

בקטע מתוך ראיון שישודר בערוץ 2 במוצאי השבת אמר שר הכלכלה: "הגיע הזמן שיהיה לנו רב ראשי אחד, אני הולך להעביר חוק שיקבע כי למדינת ישראל יש רק רב ראשי אחד".

בנט גם התייחס לביטול מינויו של משה כחלון לתפקיד שהובטח לו טרם הבחירות, ואמר: "כחלון הוא אדם נהדר ועל פי ההסכם הקואליציוני הוא זכאי להתמנות לתפקיד הזה".

בנט אינו הראשון שתומך ביוזמה לפיה ימונה רק רב ראשי אחד למדינת ישראל, ח"כ משה פייגלין כבר החתים מספר חברי כנסת על תמיכה ביוזמה שכזו, והרב דוד סתיו, אחד המועמדים המובילים - הביע תמיכה ברעיון.

"החלוקה בין העדות השונות בישראל היא תוצאה של כאלפיים שנות גלות, בהם שמר עם ישראל על תורתו ואמונתו בצורה מפליאה. לשמירת המסורת ופרטי המנהגים כפי שנוצרו במהלך הדורות יש משקל רב בפלא זה. יחד עם זאת עתה כאשר עם ישראל חזר לארצו מטרתנו היא לפעול לאחדות העם ולהחזרת תורה לתפארתה שלא תהא כשתי תורות",הסביר חבר הכנסת פייגלין שכאמור מנסה להביא להצעת חוק שכזו.

"אין כוונתו למחוק את מסורת העבר, אך יחד עם זאת רוצים אנו להציב יעד של אחדות לעתיד", כתב פייגלין בהסבר להצעת החוק והוסיף כי "הנצחת ההבדלים בין העדות השונות במסגרת תפקיד ממלכתי לכל אחד מבני העדות, מפגרת אחר המציאות המתפתחת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר