ועדת הפנים אישרה את 'חוק עמאר'

למרות ההתנגדות של היועץ המשפטי של הכנסת, ועדת הפנים אישרה הבוקר (רביעי) את 'חוק עמאר' ואת ההסכם שהושג בין נתניהו ובנט ברוב של שישה ח"כים מול שלושה מתנגדים. הרוויזיה שהוגשה נדחתה ברוב של שישה ח"כים. כעת, החוק בדרכו להצבעה בקריאה ראשונה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ועדת הפנים, הבוקר (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

ועדת הפנים של הכנסת דנה הבוקר (רביעי) ב'חוק עמאר', לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נכנע לשר הכלכלה נפתלי בנט באשר למינוי חברי הגוף הבוחר.

לאחר דיון קצר אך סוער, הצביעו חברי הוועדה על החוק והוא אושר ברוב של שישה ח"כים שתמכו בחוק מול שלושה מתנגדים.

חברי הכנסת שתמכו בחוק הם מירי רגב (הליכוד), גילה גמליאל (הליכוד), זבולון כלפה (הבית היהודי), דוד צור (התנועה), נסים זאב (ש"ס) ורינה פרנקל (יש עתיד).

נגד 'חוק עמאר' הצביעו בוועדת הפנים חברי הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה), תמר זנדברג (מרצ) ומשה פייגלין (הליכוד).

מלבד העובדה שהחוק יאפשר לרבנים מכהנים להתמודד לכהונה שנייה, הצביעו חברי הוועדה גם על הסעיפים שהושגו בקואליציה, לפיהם, חמישה רבנים בגוף הבוחר ייבחרו על ידי שר הדתות וחמישה ייבחרו על ידי רה"מ, באישור הממשלה.

עוד סוכם כי עשרה נציגי ציבור ייבחרו על ידי שר הדתות באישור רה"מ, ושמועד הבחירות יהיה בתום כהונת הרב הראשי, קרי בתאריך 24.7.13.

עו"ד תומר רוזנר הביא את עמדת היועץ המשפטי לכנסת שהתנגד לתהליך הבחירה מכיוון שכבר נבחרו על יד מועצת הרבנות שני נציגים לוועדת הבחירות. עו"ד רוזנר טעו כי מדובר ב"שינוי כללי המשחק באמצע המשחק ויהיה קשה להגן עליו במבחן בג"צ". מנגד טען יועץ משפטי ממשרד המשפטים, עו"ד הראל גולדברג כי מאחר ומדובר בוועדת הבחירות שהינה בסך הכל גוף מסדר, ניתן להמשיך בתהליך ההצבעה.

ח"כ אורי מקלב הגיש רוויזיה על החוק, וועדת הפנים התכנסה שוב לדיון, וחברי הוועדה החליטו ברוב של שישה ח"כים לדחות את הרוויזיה לעומת ארבעה תומכים.

'חוק עמאר' עובר כעת לוועדת הכנסת לקבלת פטור מחובת הנחה, שם צפויים לקבל את האישור בעקבות הוראה מגבוה של ראש המשלה בנימין נתניהו, והחוק תפוי להגיע לשולחן הכנסת בתוך מספר שעות להצבעה בקריאה ראשונה.

במהלך דיון הוועדה נרשמו חילופי דברים קשים בין ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לאנשי לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. "התקפלתם", קרא לעברם גפני. בתגובה, קרא לעברו ח"כ נסים זאב: "תצא בחוץ, תפסיק את הליצנות".

לפי ההסכם שנרקם הבוקר בין בנט ונתניהו, השר נפתלי בנט ימנה עשרה אישי ציבור וחמישה רבנים לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים, וראש הממשלה בנימין נתניהו ימנה רק חמישה רבנים.

המשבר בין הצדדים פרץ אתמול לאחר שבבית היהודי הבינו כי נתניהו לא מתכוון לאפשר לבנט למנות עשרה חברים בגוף הבוחר, והודיעו כי מבחינתם גם 'חוק עמאר ' לא יעבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר