מדוע הופסק השידור החי מוועדת הכספים בדיון על חוק הריכוזיות?

מה ניסו להסתיר בוועדת הכספים בדיון על חוק הריכוזיות? העיתונאי עמית סגל דיווח כי השידור החי מהוועדה בעת הדיון הופסק ב"הוראה מגבוה". בכנסת נטען: "זה עניין טכני" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ועדת הכספים (צילום ארכיון: פלאש 90)

מה ניסו להסתיר בוועדת הכספים של הכנסת? עמית סגל, הכתב הפוליטי של ערוץ 2, פרסם היום (רביעי) על האירוע החריג שאירעה במהלך הדיונים בוועדת הכספים על החוק למלחמה בריכוזיות.

וכך כתב סגל בעמוד הפייסבוק שלו: "דבר מוזר קרה אתמול בוועדת הכספים: קצת לפני ההצבעה המכריעה על החוק למלחמה בריכוזיות, הופסק השידור הישיר הקבוע מהוועדה באתר האינטרנט של הכנסת. ניגשתי אל עובד הכנסת שמופקד על הצילום, ויושב לימינו של היו"ר ניסן סלומיאנסקי, ואמרתי לו שכדאי שיתקנו את התקלה. ואז הוא סיפר לי לפי תומו שזו לא תקלה, אלא 'הוראה מגבוה' לא לשדר את הדיון. כמה מוזר".

סגל ממשיך וכותב: "אז רק שתדעו מה הפסדתם בגלל החשכת המסך: את ששת הלוביסטים של שרי אריסון ושות יושבים על כל ח"כ; את שיחות השכנוע לחברי הוועדה שיבואו לקראת הטייקונים; את מסע הלחצים האגרסיבי של עוזרת רה"מ על חברי הליכוד שהעזו לדרוש פירוק מהיר יותר של פירמידות השליטה במשק; את הדלת ליד ועדת הכספים שאליה הוכנסו חכים סוררים בזה אחר זה כדי ליישר אותם. רק הייתה חסרה שקופית: שידורינו יתחדשו כשהסוסים יברחו מהאורווה".

הפוסט זכה ללמעלה מ-1,000 שיתופים. יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ', שיתפה גם היא את הדברים וכתבה בתגובה: "לא מוכנה לקבל את העובדה שלקומץ בעלי ממון יש מכפלת כוח אדירה בדמות לוביסטים ששורצים בכנסת, ולרוב של הציבור, שהוא כעת מול מתקפה מאורגנת של לפיד-נתניהו - אין".

לאחר כשעה, מיהר סגל להביא את תגובת הכנסת וכתב כי "מהכנסת מיהרו להגיב על הסטטוס הקודם, ואמרו שמדובר בעניין טכני ולא בניסיון הסתרה. אולי הגיע הזמן לקבוע כלל: כל הוועדות משודרות, בלי יוצא מן הכלל. דעתכם?".

בעמוד הטוויטר שלו, צייץ סגל כי "סלומיאנסקי אומר שלא הייתה הנחיה, העוזר שלו טוען שזה היה מקרי".

בתגובה לדברים, הודיעה התנועה לאיכות השלטון כי הם פועלים לבדוק מה בדיוק קרה. "הדברים נראים חמורים ביותר", נאמר שם.

מדוברות הכנסת נמסר בתגובה כי "מדובר בעניין טכני-נקודתי של דובר מחליף שהגיע אתמול באיחור גדול לדיון, עקב היעדרות דובר הוועדה הקבוע. בוודאי שאין שום "הוראה מגבוה" אלא נהפוך הוא - ההוראה היא לשדר את כל דיוני הוועדות, גם וועדת הכספים כמובן. כל הדיונים משודרים באופן מלא וקבוע באתר הכנסת באינטרנט".

אייל קציר, דובר ועדת הכספים, מסר לכלי התקשורת בתגובה כי "הידיעה של עמית סגל נובעת מטעות. מי שאמור היה להעביר את השידור נתקל בקשיים טכניים. זה היה מגוחך אם היינו מנסים להסתיר משהו כי כל כלי התקשורת היו שם, לא רק נציגים של ערוץ הכנסת".

בערות הכנסת אומרים כי "לכל המתבלבלים - השידור מוועדת הכספים על חוק הריכוזיות אתמול הופסק בפורטל (!!!) של הכנסת ולא בשידורי ערוץ הכנסת - ערוץ 99".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר