לפיד התבלבל? "לא תמצא מקום שהתנגדתי למאגר הביומטרי"

סערת המאגר הביומטרי: יו"ר 'יש עתיד' הגיב לגולש פייסבוק וטען כי מעולם לא התנגד למאגר הביומטרי: "לא חפש, לא תמצא", חיפוש בגוגל מעלה: יש עתיד התחייבה ערב הבחירות להתנגד למאגר, עקב "סכנה הנשקפת לפרטיותם ולביטחונם של אזרחי ישראל" (אקטואליה)

יוסף פאר | כיכר השבת |
השר יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

לפיד שכח את מצע מפלגתו לפני הבחירות? גולש שהפנה שאלה ליו"ר מפלגת יש עתיד ושר האוצר הישראלי יאיר לפיד, נענה בתשובה מזלזלת המבטלת את דבריו, אלא, שבחיפוש ברשת האינטרנט, עולה כי הגולש לא טעה, ומפלגתו של לפיד אכן עומדת מאחורי הדברים שיוחסו לה.

הדיון עסק במאגר הביומטרי, לו מתנגדים ארגונים רבים. גולש בשם טוני לברוב עקץ את יאיר לפיד בקיר הפייסבוק שלו, ושאל אותו כיצד יתכן שלפתע הוא אינו מתנגד למאגר הביומטרי, למרות שבעבר הביעה מפלגתו התנגדות למהלך.

לברוב כתב ללפיד: "תקן אותי אם אני טועה, אבל הבטחת להתנגד למאגר הביומטרי. מה קרה? האנטי-פופוליזם בוער בך חזק בימים אלה, הא? איך זה מרגיש המעבר הזה מחולצה שחורה ומגפון ביד, שעה שאתה מזיע עם אלפי המפגינים בכיכרות, לחליפה שחורה וחיוך מבטיח לשווא ומדושן? האם החולצה המגפון והצעדה שלך הייתה תחפושת או שמא מה שאתה עושה עכשיו הוא המשחק?"

לפיד, לא התעלם מהביקורת, והגיב בזלזול מופגן: "לך טוני, חפש וחפש, עם פנס ומימיה, ותגיד לי אם תמצא מקום אחד שבו התנגדתי למאגר הביומטרי... לא יילך, כל הנסיון הזה לטעון שהפרתי הבטחות שמעולם לא הבטחתי, פשוט לא יילך".

אלא, שבעמוד הפייסבוק 'יאיר, כנראה שכן צריך תעודת בגרות', ביצעו בדיקה בגוגל, ומצאו כי יש עתיד דווקא הביעה לפני הבחירות התנגדות למאגר הביומטרי.

לשאלון של איגוד האינטרנט הישראלי, הגיבה 'יש עתיד' לפני הבחירות במילים שכדלהלן: "מפלגת 'יש עתיד' מתנגדת להקמתו של מאגר ביומטרי. הסכנה הנשקפת לפרטיותם ולביטחונם של אזרחי ישראל כתוצאה מפריצה אפשרית - שאירעה בעבר - במאגרי נתונים של הממשלה, ונפילתם של הנתונים בידי גורמים עוינים אינה מצדיקה מאגר ביומטרי, שאת המטרות להקמתו ניתן להשיג גם באמצעים אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר