גפני לקלדרון: "עם הארץ שכמותך"

עימות סוער הבוקר (שלישי) בין ח"כ משה גפני לח"כ רות קלדרון. "את לא מבינה כלום מהחיים שלך, עם הארץ שכמותך", קרא לעברה גפני בדיון על תקצוב מוסדות פטור (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
"את עם הארץ", משה גפני (צילום: פלאש 90)

עימות סוער הבוקר (שלישי) במהלך דיון בוועדת החינוך באשר לתקצוב מוסדות פטור בין ח"כ רות קלדרון (יש עתיד) לח"כ משה גפני (יהדות התורה) שתקף אותה ואמר: "עם הארץ שכמותך".

כזכור, מאז נכנסה קלדרון למשכן הכנסת היא מצטטת בדרך קבע פסוקים מהתנ"ך ומאמרי חז"ל ואף פתחה שיעור מיוחד בגמרא במשכן.

גפני תקף אותה וצעק לעברה: "את עם הארץ מוחלט, את לא מבינה כלום מהחיים שלך, עם הארץ שכמותך".

"רשעים שכמותכם", הוסיף גפני, "באתם לפה בשביל הרשעות. אם החוק יתקבל נמליץ למוסדות החינוך החרדיים לנתק מגע עם משרד החינוך". ח"כ קלדרון אמרה לגפני בתגובה: "אתה מדבר לשון הרע".

ח"כ יעקב אשר אמר במהלך הדיון כי "אנחנו יודעים שאנחנו לוקחים תקציבית כיוון שאנחנו שונים. כאן מדובר על חיסול, חיסול של הציבור החרדי, אשר נהפך לאידאולוגיה".

לפני כשלושה חודשים נאמה ח"כ קלדרון במסגרת הצבעות אי אמון, גם אז היא ציטטה את המשניות ואמרה: "אתם זוכרים שמישהו דיבר בנאום הפתיחה שלו על הפסל כאן על הקיר, ואמר שזה ירושלים. אז אני רוצה להציע הצעה אחרת".

"כתוב במשנה על ראש השנה פרק ב': 'דמות צורות לבנה היו לו לרבן גמליאל בטבלה ובכותל בעלייתו'. זאת אומרת, היה לנו צורות של ירח, ירח מלא, ירח זורח, ירח גורע, כל מיני זמנים של הירח, שבהם מראה את ההדיוטות, 'ואומר: כזה ראית או כזה?', כדי לקדש את החודש היו מביאים עדים, הם היו אומרים אם הם ראו ירח מלא או חסר, בהתחלה או בסוף החודש, ואז היו מקדשים את החודש".

צפו: קלדרון נואמת בארמית מעל דוכן הכנסת

"ביבנה. מה עשו? כשבאו שניים ואמרו: 'ראינוהו שחרית במזרח וערבית במערב'. אמר רבי יוחנן בן נורי: עדי שקר הם. לא יכול להיות שרואים את הירח בשחרית פה ובערבית פה. כשבאו ליבנה קיבלן רבן גמליאל, ועוד באו שניים ואמרו: 'ראינוהו בזמנו ובליל עיבורו לא נראה', ביום ראינו, ולילה קודם לא ראינו, וקיבלן רבן גמליאל. 'אמר רבי דוסא בן הרכינס, עדי שקר הם. היאך מעידים על האשה שהיא ילדה, ולמחר כרסה בין שיניה'. אין חצי הריון, אם היא כבר ילדה, לא יכול להיות שהיא בהיריון", המשיכה קלדרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר