חוזרים לשולחן הדיונים

קרי הודיע: המו"מ מתחדש; נתניהו צפוי להקפיא הבנייה

ג'ון קרי, מזכיר המדינה האמריקני הודיע בסוף השבוע במהלך מסיבת עיתונאים בעמאן כי המו"מ בין ישראל והפלסטינים יחודש בקרוב: "זה צעד מבורך קדימה. זה לא היה קל" אמר קרי. על פי דיווח ב'וול סטריט ג'ורנל', נתניהו התחייב כי יקפיא את הבנייה בהתנחלויות, וכי ישחרר אסירים פלסטינים • כל הפרטים (מדיני)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ג'ון קרי, המאמצים השתלמו (צילום: פלאש 90)

חוזרים למשא ומתן: למורת רוחם של אנשי הימין, במהלך ביקורו בעמאן בסוף השבוע, הודיע מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי על חידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים.

"אני שמח להכריז שהגענו להסכמה שמניחה את הבסיס לחידוש השיחות הישירות על פתרון הקבע בין הפלסטינים לישראלים. זהו צעד משמעותי ומבורך קדימה" אמר מזכיר המדינה קרי.

"אני מלא תקווה הודות להנהגה האמיצה של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן וראש הממשלה נתניהו. שניהם בחרו להחליט החלטות קשות כאן, ושניהם היו גורמים משמעותיים ביותר בדחיפה לכיוון הזה. לא היינו עומדים כאן הערב אלמלא הם בחרו בכך".

"זה צעד מבורך קדימה. זה לא היה קל" אמר קרי במסיבת עיתונאים שקיים, "לו זה היה קל, זה כבר היה קורה מזמן"

לדבריו של קרי, ההסכם על חידוש השיחות עדיין לא גובש בצורה סופית, והוא עדיין בשלבי ניסוח. קרי הוסיף: "כל פרט שתשמעו בעניין השיחות אינו מדויק והצדדים הסכימו כי הגורם היחידי שמוסמך למסור פרטים על השיחות הוא אני".

לדבריו: "הדרך הטובה ביותר לתת לשיחות הללו סיכוי היא לשמור עליהן פרטיות. אנחנו יודעים שהאתגרים הניצבים בפנינו דורשים כמה בחירות קשות ביותר, אולם היום אני מלא תקווה".

אבו מאזן וקרי (צילום: פלאש 90)

בתוך כך, אחד מעוזריו הבכירים של נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל", כי קרי העביר בתקופה האחרונה הבטחה ישראלית להקפאת בנייה בהתנחלויות, כאשר בנוסף הובטח כי עוד בטרם ייפגשו הצדדים לישיבתם הראשונה, ישחרר נתניהותשחרר ישראל מספר אסירים.

מנגד, דוברו של ראש הממשלה מארק רגב סירב לאשר או להכחיש את הדיווח.

כאמור, חידושן של שיחות המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים גורמים לחשש בקרב ח"כים המזוהים עם הימין. אחד מהם, סגן שר הביטחון דני דנון אמר בראיון לערוץ 10: "חייבים ללמוד מטעיות העבר ולא לשחרר מחבלים עם דם על הידיים כמחווה או כפרס".

"אני סומך על ראש הממשלה שיודע שלא ניתן לדבר על חזרה לגבולות 67, אסור לחזור על העוול של ההתנתקות ולעקור אלפי יהודיים מבתיהם" אמר ח"כ דנון.

כזכור, בשבוע שעבר הזהיר יו"ר מפלגת 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט, כי באם יתקיים דיון בחזרה לקווי 67, הרי שמפלגתו תפרוש מהקואליציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר