הפלסטינים מסמנים ניצחון: "אישור השחרור - הישג גדול"

כשבישראל מגדירים גורמים בימין את החלטת הממשלה לשחרר מעל 100 מחבלים כ'תבוסה', ברשות הפלסטינית רושמים ניצחון: "אנו מברכים על החלטה שהייתה צריכה להיעשות 14 שנים קודם" אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת (מדיני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: shutterstock)

בעוד בישראל סוערות הרוחות לאור אישור שחרורם של כ-140 אסירים פלסטינים כמחווה לקראת המשא ומתן המדיני, ברשות הפלסטינית דווקא רושמים ניצחון של ממש.

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת הביע סיפור מהחלטת ממשלת ישראל, ואמר: "אנו קוראים לישראל לנצל את ההזדמנות שיצר מזכיר המדינה האמריקני במטרה לשים קץ לעשורים של כיבוש וגלות, ולהתחיל שלב חדש של צדק, חופש ושלום

לדברי עריקאת, הרשות הפלסטינית תמשיך לפעול למען שחרורם של כל האסירים. "ההחלטה של ממשלת ישראל היא צעד שהיה צריך להיעשות כבר ביישום הסכם שארם א-שייח בשנת 1999, כי שם ישראל התחייבה לשחררם. אנו מברכים על החלטה שהייתה צריכה להיעשות 14 שנים קודם".

עיסא קראקע, שר האסירים הפלסטיני, בירך גם הוא על ההחלטה הישראלית והגדיר אותה: "הישג גדול שמחזק את השלום הצודק באזור".

כזכור, בישיבת הממשלה בה אושר שחרורם של כ-104 אסירים ביטחוניים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הרגע הזה איננו קל בשבילי, איננו קל לשרי הממשלה, ובייחוד הוא איננו קל למשפחות השכולות, שאני מבין לליבן, אבל יש רגעים שבהם צריך לקבל החלטות קשות לטובת המדינה וזהו אחד מהרגעים הללו".

בארגון 'אלמגור' מסרו בתגובה להחלטת הממשלה: "הממשלה קיבלה היום החלטה המנוגדת למוסר, לצדק ולרצונו של העם. אנו ממשיכים יחד עם המשפחות במאבק , נחוש על מנת למנוע בכל דרך את שחרור הרוצחים ולחסוך בכייה לדורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר