סיכום חשאי

הבית היהודי בעד שחרור רוצחים תמורת בנייה ביו"ש

שר השיכון אורי אריאל הגיע לסיכום חשאי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בתמורה לשחרור 104 הרוצחים הפלסטינים, ייבנו אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. ח"כ איילת שקד הבטיחה השבוע כי "על כל רוצח שישוחרר נבנה עשרות בתים ביו"ש. ככה זה עובד משחר הציונות - אנחנו בונים והם הורגים" (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סיכום חשאי. אריאל ונתניהו (צילום: פלאש 90)

שר השיכון אורי אריאל הגיע לסיכום חשאי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו, בתמורה לשחרור 104 הרוצחים הפלסטינים, ייבנו אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, כך מדווח העיתון 'מעריב'.

לפי הדיווח, כדי לא להביך את ראש הממשלה בפני האמריקאים והפלסטינים, הסיכומים בין השניים נעשים על-ידי חלופת מכתבים, שנמסרים מאחד לשני באופן אישי ובמעטפות חתומות.

השר אריאל, כך מדווח העיתון, מנהל ערוץ הידברות חשאי עם ראש הממשלה, ובו מתגבשות ההבנות שעיקרן שחרור רוצחים תמורת בנייה ביהודה ושומרון.

גורמים בכירים בבית היהודי מספרים כי בעקבות הסיכומים החשאיים הללו, עברה בממשלה ההחלטה לשחרור המחבלים בשקט יחסי.

עיקרי הסיכומים לבניית הדירות הם ביישובים שבתוך גושי ההתיישבות ביו"ש ובירושלים. לדברי הגורמים במפלגה הדתית, ההבנות לא נחתמו עדיין אך כפי הנראה כבר בתקופה הקרובה יאושרו לבנייה אלף יחידות דיור ובחודשים הקרובים יאושרו כ-4,000 יחידות דיור נוספות.

בעקבות הסיכומים, התבקשו חברי סיעת 'הבית היהודי' שלא לאיים בפרישה מהקואליציה היות והמפלגה מעדיפה את הבנייה ביו"ש על פני פרישה. במפלגה הסבירו כי המבחן יהיה במידה ונתניהו לא יעמוד בסיכומים במתגבשים.

חברי כנסת במפלגה סיפרו כי היו"ר נפתלי בנט העביר להם מסרים, לפיהם, אין טעם לאיים בפרישה מהממשלה מאחר והשיחות שהחלו השבוע לא יובילו לשום הסכם מדיני.

מלשכת שר השיכון נמסר בתגובה כי "השר אריאל מקיים כל העת פגישות, דיונים ותכתובות עם לשכת ראש הממשלה, על מנת למצוא פתרונות לשוק הדיור בכל חלקי ארץ ישראל, כולל בירושלים וביו"ש. השר אריאל דורש כל העת, מאז כניסתו לתפקיד, לאפשר בנייה בירושלים וביהודה ושומרון, ופועל שכך יבוצע". בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס.

ביום שני, נאמה ח"כ אייל שקד במליאת הכנסת ואמרה בפנייה לפלסטינים: "אני רואה את החגיגות שלכם ברמאללה. קחו אותם (את האסירים - י.ג.). ככה אתם נראים, זה הפרטנר שלנו. כדאי שתדעו שעל כל רוצח שישוחרר נבנה עשרות בתים ביהודה ושומרון. ככה זה עובד משחר הציונות - אנחנו בונים והם הורגים. כל אחד עושה את מה שהוא יודע, את מה שהוא מכיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר