ה"חרדי" של יש עתיד: "הצעת חוק ברית הזוגיות - דוגמת מופת"

דב ליפמן, ה"חרדי" של יש עתיד, הודיע כי הוא תומך בהצעת חוק ברית הזוגיות שמגישה מפלגתו. "החוק הזה מהווה דוגמת מופת ליכולת שלנו כעם לשבת ביחד" כתב בפייסבוק (פוליטי)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
ליפמן (צילום: פלאש 90)

בעוד ח"כים בקואליציה שאינם מוגדרים כחרדים מביעים התנגדות להצעת חוק ברית הזוגיות של יש עתיד, דווקא הח"כ בעל החזות החרדית - דב ליפמן, מגדיר את הצעת החוק כ"דוגמת מופת".

הודעת התמיכה של ליפמן בהצעת החוק שפורסמה בפייסבוק, לא מפתיעה במיוחד, זאת בהתחשב בכך שהמשמעת הפנים סיעתית ב'יש עתיד' נחשבת לאדוקה במיוחד.

"כולנו חיים ביחד במדינה הזאת - דתיים וחילונים. כולנו חלק מאותו הגורל" כתב ליפמן, "על כן זאת חובתנו ללמוד להסתדר ביחד ולשמור על כבוד הדדי אמיתי".

"ברית הזוגיות - דוגמת מופת"

"אני גאה" כתב הח"כ החרדי, "בכך שכל חברי הכנסת של יש עתיד ישבו ביחד, ומצאו את הדרך לשמור על האיזון בין הדת וההלכה מצד אחד, ונתינת זכויות אזרחיות בסיסיות ומניעת כפייה דתית מצד שני".

"חוק ברית הזוגיות שסיעת יש עתיד הניחה היום על שולחן הכנסת הוא חוק שמתחשב בכלל אזרחי המדינה - חוק שבא לתת מענה אזרחי לזוגות שאינם יכולים או אימם רוצים להתחתן ברבנות, תוך שמירה על הזהות היהודית של נישואין כדת משה וישראל".

ליפמן הוסיף: "חוק זה מהווה דוגמת מופת ליכולת שלנו כעם לשבת ביחד, לדון ביחד ולהגיע להסכמות ולהציג פתרונות ביחד".

ח"כ יעקב אשר: החוק לא יעבור

בתוך כך, בדברים שנשא במליאת הכנסת, אמר ח"כ יעקב אשר מ'דגל התורה', כי לפיד שולף את הצעת החוק בכדי לחזק את פופולאריות מפלגתו: "בימים אלו בהם שר האוצר רואה שמפלגתו מתרסקת בסקרים, והופכת לחד ספרתית, שר האוצר, ויועצי התקשורת שלו, מחפשים דרך מילוט מהמצב אליו נקלעו, ואז הוא שוב שולף את הנשק הישן והטוב, ומעלה חוק שהוא יודע שלא יעבור, כי הבית היהודי לא ייתן יד לזה".

"אני רוצה להרגיע את כולם" אמר ח"כ אשר, "חוק ברית הזוגיות לא יעבור, כי ליאיר לפיד חשוב יותר לשמור על ברית הזוגיות עם נפתלי בנט, רק ש"על הדרך" הוא נותן לו צביטה כדי להביך אותו, כאילו לא השפיל אותו מספיק עד היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר