ציפי לבני: "הבית היהודי הטילה וטו על השלום"

שר המשפטים ציפי לבני תקפה את התנהלותה של 'הבית היהודי' - שותפתה לקואליציה בנושא המדיני. לדבריה: "הבחירה שלי ברורה: שלום וביטחון. ולא התנחלויות ובידוד" • צפו (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ ציפי לבני, הערב (צילום: ישראל כהן, פלאש 90)

שוב מתח בין השותפים הקואליציונים: הערב (רביעי), נשאה שרת המשפטים ציפי לבני נאום מיוחד לפני סטודנטים באוניברסיטת תל-אביב, זאת במסגרת כנס של one voice.

לבני, ביקשה את התמיכה של האזרחים ואמרה כי היא מקווה שהשיח על השלום יהפוך לבון-טון פוליטי מה שיגרום לתזוזה בממשלה בנושא. לבני הדגישה כי מכיוון שלפני הבחירות האחרונות השיח הציבורי היה על צדק חברתי ולא על שלום, התוצאה הפוליטית הינה ממשלה שהורכבה מבריתות בנושאי פנים, הרכב קואליציוני המקשה על קבלת ההחלטות, ובזה צריך להילחם, אמרה לבני.

"לבית היהודי יש זכות וטו מכוח ההסכם הקואליציוני שלהם על נושאי דת ומדינה. אבל מתברר שיש להם עוד וטו אחד – שלא מכוח הסכם – וטו על השלום. הם שמים וטו על השלום כשהם מעדיפים התנחלויות בודדות על פני הגושים, הם שמים וטו על השלום כשהם מעדיפים התנחלויות בודדות על פני מדינה יהודית ודמוקרטית".

"הם קבוצה מאוד קטנה", אמרה לבני, "אך הם קיבלו כוח עודף בפוליטיקה בין היתר בגלל אלו שלא שמו בראש סדר העדיפויות קידום הסדר מדיני, ואיפשרו להם לקבל כוח עודף בממשלה הזאת".

לבני תקפה בין השאר את ההכרזות של שר השיכון אורי אריאל על בניה ביו"ש: "יש דבר אחד שפוגע ביכולת שלנו לגייס את העולם סביב הסדרי הביטחון: המשך לא מבוקר לא אחראי בצורת הכרזות על המשך בנייה בהתנחלויות ובעיקר במבודדות. אני נמצאת שם לשכנע, ולגייס את העולם בעדנו אבל אז שואלים 'איך ההכרזה על בנייה בהתנחלויות מבודדות ממחישה זאת'?"

"ההתעקשות הפוליטית שנועדה לשרת חלק קטן בציבור בישראל ובקואליציה הזאת, פוגעת בעוד אינטרס שלנו. היא פוגעת באלה שמתגוררים בגושים. הם לא עושים את האבחנה בין הגושים בהתנחלויות מבודדות לאלה שבמעלה אדומים ובירושלים".

צריך להבין שהבחירה שלנו היא בין בניית עוד בית בהתנחלות מבודדת לבין בניית הביטחון לישראל. והבחירה שלי ברורה: שלום וביטחון. ולא התנחלויות ובידוד. התעקשות להמשך בנייה הועדה לפוצץ את המו"מ. הם בהצהרות על המשך בנייה פועלים לחבל במו"מ, אבל הם גם פוגעים בביטחון ישראל."הם משתמשים בנימוק כאילו הם דואגים לבטחון ישראל אך בסופו של דבר אולי שלא במודע הם גורמים לפגיעה בו". סיכמה לבני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר