הקרב בין רה"מ בנימין נתניהו ונפתלי בנט נמשך: מי ניצח

ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש התנצלות והציב אולטימטום והשר נפתלי בנט מיהר לשחרר התנצלות רפה. כעת הקרב בין השניים הוא בשאלה - מי ניצח בסיבוב הנוכחי (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אולטימטום להתנצל על התבטאויותיו נגדו עד ליום ראשון בשעה 10:00 בבוקר אחרת יפוטר מהממשלה.

בשעות הערב, נכנע בנט והודיע כי אם ראש הממשלה נפגע מהדברים הוא לא התכוון לכך וכי הוא מכבד מאוד את ראש הממשלה.

הכל החל כאשר בנט תקף אישית את ראש הממשלה לאחר שבכיר במשרד ראש הממשלה הצהיר כי נתניהו מוכן לאפשרות שמתנחלים יחיו תחת שלטון פלסטיני במדינה פלסטינית עתידית. בתגובה אמר בנט כי מדובר ב"אובדן עשתונות ערכי".

נתניהו, החליט להיעלב מהאמירה ודרש מבנט להתנצל. במשך מספר שעות בנט עשה שרירים, עד שבסוף שחרר בקולו סוג של התנצלות.

לאחר ההתנצלות נפתח קרב יוסף בין השניים, סביב השאלה מי ניצח בסיבוב הנוכחי.

בבית היהודי טענו כי האיום של נתניהו לפטר את בנט הוא איום סרק מאחר ואין לו קואליציה ללא המפלגה הדתית. מנגד, בליכוד טענו כי מכתב הפיטורין כבר היה מוכן וכי "ההתנצלות של בנט הגיעה הרבה יותר מהר ממה שחשבנו". בנט מצדו הבהיר בשיחות סגורות כי החליט שלא לרמוס את ראש הממשלה ולכן עצר את העימות עם נתניהו.

בכירים בבית היהודי אמרו לגלי צה"ל כי הצליחו להסיר מסדר היום את רעיון הריבונות הפלסטינית על מתנחלים תוך שמירה על כבודו של ראש הממשלה.

ויש גם מי שמנסים לקחת קרדיטים על ההתנצלות. בליכוד טענו כי השר אורי אריאל היה זה שתיווך את ההתנצלות והתעקש עליה אך בסביבת בנט טוענים כי לא היה ולא נברא וכי ההחלטה להתנצל התקבלה על-ידי בנט בלבד.

בשורה התחתונה נראה כי ראש הממשלה הוכיח מנהיגות והצליח לעצור את ההתקפות של בנט ולהוציא ממנו התנצלות, גם אם מאוד רפה. מנגד, השר נפתלי בנט הוכיח לציבור הימין בישראל כי הוא כאן כדי להילחם על עמדותיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות