ח"כ זבולון כלפה: "ח"כים ערבים מסיתים נגד המדינה"

חבר הכנסת זבולון כלפה הגיש קובלנה כנגד ח"כ ג'מאל זחאלקה, זאת לאחר שזחאלקה תקף את כלפה בוועדת הפנים. למרבה ההפתעה, וועדת האתיקה הסתפקה בנזיפה בלבד (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: דף הפייסבוק של זבולון כלפה)

במהלך דיון בוועדת הפנים, שהתקיים ברביעי לנובמבר 13' ועסק בתפילות יהודים בהר הבית, צעקו ח"כים ערבים וח"כים ממרצ והביאו להפסקת הדיון עד שהוצאו על ידי הסדרנים.

ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) לא הסתפק בצעקות על ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי), כגון: "פאשיסט, גזען, מתנחל, כובש", אלא ביקש להדוף אותו באופן פיזי. רק בהתערבות הסדרנים, שחצצו בין השניים בגופם, נמנע עימות פיזי.

בעקבות המקרה, פנה ח"כ כלפה לוועדת האתיקה של הכנסת. לאחר דיונים ממושכים החליטה היום (רביעי) ועדת האתיקה של הכנסת להסתפק בהערה בלבד לחבר הכנסת זחאלקה, למרות מעשיו החמורים.

בהחלטת הועדה נכתב כי "התנהגותו של חבר הכנסת זחאלקה אכן עולה כדי הפרה של כללי האתיקה בהיותה פוגעת פגיעה של ממש בכבוד הכנסת וכבוד חבריה".

עוד נאמר בהחלטה כי ההתבטאויות חרגו מכל התנהגות מקובלת בדיוני הועדות: "לא ניתן להשלים עם התנהגות בריונית מסוג זה שמטרתה למנוע קיומו של דיון לגיטימי בכנסת. אין מדובר בהתבטאות פוליטית חריפה אלא בניסיון למנוע קיומו של דיון ובהתנהגות גסת רוח".

ח"כ כלפה הביע אכזבה מהחלטת ועדת האתיקה ואמר כי "מדובר בהחלטה חסרת שיניים. איך ייתכן שחבר כנסת מותקף במהלך דיון והח"כ הפוגע מקבל הערה לתיק האישי כאילו הוא תלמיד בבית ספר".

לדבריו, "לא מדובר כאן בחופש הביטוי אלא בחופש השיסוי. חברי כנסת ערבים מסיתים וממרידים נגד המדינה והכנסת מאפשרת להם להמשיך להשתולל. אירוע מסוג זה מחייב התייחסות ומשמעותית ואינו יכול להסתכם בהערה בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר